کشف تابلوی سرقتی پیکاسو در ترکیه

© Pablo Picassoکشف تابلوی سرقتی پیکاسو در ترکیه
کشف تابلوی سرقتی پیکاسو در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک اثر هنری پیکاسو که از موزه ملی عراق به سرقت رفته بود در ترکیه کشف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، پليس تركيه یک اثر هنری از "پابلو پیکاسو" نقاش معروف اسپانيايی را در شهر دیاربکر در جنوب شرقی این کشور كشف كردند که گفته می شود این نقاشی از موزه ملی هنر عراق و به منظور فروش در بازار سیاه به سرقت رفته است.

داعشی ها در شهر پالمیرا  سه مقبرهرا در محوطه تدفینی بزگ را نابود کردند - اسپوتنیک ایران
حراج آثار باستانی خارج شده از سوریه توسط داعش در غرب
پلیس ترکیه طی چند روز با زیر نظر گرفتن سه مظنون که قصد فروش این اثر را داشتند، کشف کرد. 

شوکرا کوشتیکچی، مسئول این پرونده گفت: ما اطلاعاتی مبنی بر اینکه مظنونین تصمیم دارند این اثر هنری را در شهر "دیاربکر بفروشند، بدست آوردیم و تحقیقات در اینباره که آنها این تابلو را به سرقت برده اند و یا از شخص دیگری خریداری کرده و تنها تصمیم به فروش آنرا داشتند، ادامه دارد.

مهر موزه ملی عراق و امضایی که گمان می‌رود متعلق به «‌پابلو پیکاسو» باشد، بر روی این تابلو نقاشی دیده می‌شود.

در حال حاضر این اثر برای بررسی های بیشتر در اختیار کارشناسان قرار گرفته است. همچنین اشاره شده که سه مظنون این پرونده بازداشت و تحت بازجویی قرار دارند.

موزه هنرهای مدرن عراق که برای سال‌های متمادی آثار هنرمندان عراقی در کنار هنرمندان برجسته جهان همچون «‌پیکاسو» در آن نگهداری می‌شد، پس از سرنگونی رژیم صدام حسین در سال 2003 مورد غارت قرار گرفت و طی این مدت هزاران اثر آن ناپدید شد. با این حال مقامات عراق موفق به بازگرداندن صدها اثر این موزه شدند، اما بسیاری از این آثار همچون چندین تابلو نقاشی از «پابلو پیکاسو» همچنان مفقود باقی مانده‌اند.

موزه بغداد که پس از غارت چندین سال بسته بود، سرانجام در سال 2008 و پس از پنج سال تعطیلی، با بازگشایی دو تالار از مجموع 16 تالار، درهایش را به روی علاقمندان گشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала