واکنش کاربران فضای مجازی به سفر تاریخی روحانی به عراق

© Photo / IRNAروحانی در عراق
روحانی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عراق توجه کاربران فضای مجازی را در هر دو کشور به خود جلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سفر روحانی به عراق و پیش از آن سفر «محمدجواد ظریف» به بغداد به منظور تدارک دیدارهای رئیس جمهوری توجه ویژه ای را در بین کاربران فضای مجازی به خود جلب کرده است.
هشتگ هایی نظیر «#عراق»، «#بغداد»،«#قرارداد_الجزایر»، «#آیت الله_سیستانی»، «#طاق_کسری» و… در بین شبکه های اجتماعی به چشم می خورد.
بسیاری از کاربران از سفر رئیس جمهور ایران به عراق استقبال کردند. تعدادی آنرا «تاریخی» خوانده و این سفر را نقطه عطفی مهم در توسعه و تعمیق روابط دو کشور دانستند. برخی هم نسبت به امکان عملیاتی سازی قابلیت های توسعه روابط دو کشور اظهار امیدواری کردند.

سفر روحانی به عراق - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سفر روحانی به عراق در روز روشن

یکی از روزنامه نگاران در صفحه توئیتر خود نوشت: «سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به عراق در اوج روابط انجام می‌شود. برای این اوج، زحمات بسیاری کشیده شده است؛ هم توسط ایرانی‌ها و هم عراقی‌ها. باید عراق بداند که ایران از تمامی ارزش‌ها و منافع آنان استقبال می‌کند و روابط گسترده عراق با نظام بین‌الملل را فرصت می‌پندارد.»
برخی از کاربران خواستار توجه رییس جمهوری و وزیر امور خارجه در رایزنی با مقامات عراقی برای حذف ویزا و لغو روادید عراق شدند.
یکی از کاربران نوشت: «جناب آقای دکتر ظریف،جناب آقای رییس جمهور لطفا درسفر خود به عراق درباره احیای این بنای تاریخی با مقامات عراقی مذاکره کنید.»
برخی دیگر هم نسبت به احتمال امضای قرارداد خط آهن شلمچه ابراز امیدواری کردند. در یک تويیت نوشته شده: «در سفر رییس جمهور کشورمان به عراق چند توافقنامه ازجمله قرارداد ساخت خط راه آهن شلمچه به بصره نیز امضاء می شود؛ خبر خوش برای مسافران اربعین.»


تعدادی دیگر از کاربرانبه نقش عراق در کمک به ایران در دور زدن تحریم های آمریکایی اشاره کردند: «مقاومت باز هم به داد اقتصاد رسیده است. ایجاد زیرساخت های اقتصادی میان اجزاء محور مقاومت بهترین و کوتاه ترین راه اسقاط ابزار تحریمی امریکا است. سفر رییس جمهور به عراق یک گام بلند در مسیر درست است.»
در توییتی نوشته شده: «مسئول ایران در گروه بین المللی بحران می گوید شواهد نشان می دهد که سال آینده عراق به محل رقابت ایران و آمریکا تبدیل می شود.»


یک کاربر نوشته: «سفر روحانی می‌تواند پاسخی به سفر اخیر ترامپ به عراق باشد. آن سفر در تاریکی شب صورت گرفت و بغداد میزبان او نبود. روحانی با انتقاد از این رفتار ترامپ گفته ‌بود پرواز به عراق در سایه تاریکی شب، شکستی دیگر برای امریکا است..چرا سفری رسمی به بغداد نمی‌کنید؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала