کسی مداخلات و خیانت‌های آمریکا در منطقه را فراموش نمی‌کند

© AP Photo / Ebrahim Norooziروحانی
روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: روابط ایران و عراق اصلا با رابطه آمریکا به عنوان یک کشور اشغالگر با عراق قابل مقایسه نیست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،رئیس جمهور ایران با تاکید بر اینکه روابط ایران و عراق اصلا با رابطه آمریکا به عنوان یک کشور اشغالگر با عراق قابل مقایسه نیست، اعلام نمود که کسی مداخلات و خیانت‌های آمریکا در منطقه را فراموش نمی‌کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در خصوص سفر به عراق اظهار داشت:«هدف از انجام این سفر، گسترش روابط دوجانبه است. ایران و عراق از لحاظ تمدنی، فرهنگی و تاریخی دو ملتی هستند که در طول هزاران سال در کنار هم و با یکدیگر بوده‌اند و همواره روابطی بسیار خوب و برادرانه با هم داشته‌اند.

شاید غربی‌ها درک نکنند که یکی از آرزوهای مردم عراق تشرف به مشهد مقدس و یکی از آرزوهای مردم ایران سفر به کربلا است. این عشق و علاقه‌ای که امروز مشاهده می‌کنیم، روابط دو ملت تبدیل به روابط دیرینه شده است. ما مشاهده می‌کنیم که سالانه هفت الی هشت میلیون نفر از مردم ایران و عراق به کشور یکدیگر تردد دارند و این نشان‌دهنده نزدیکی دو ملت است.

آمریکایی‌ها همواره هم برای تامین منافع خود و هم حفظ رژیم غاصب اسرائیل به دنبال ایران هراسی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه هستند. رابطه ایران و عراق اصلا با رابطه آمریکا به عنوان یک کشور اشغالگر با عراق قابل مقایسه نیست، چرا که آمریکا یک کشور اشغالگر و منفور در منطقه است و کسی مداخلات و خیانت‌های آمریکا در منطقه را فراموش نمی‌کند. این‌ در حالی است که وفاداری و برادری که ایران با کشورهای منطقه داشته است، چیزی نیست که از یاد مردم منطقه برود.

خوشبختانه آمریکایی‌ها در یک سال اخیر تقریبا در تمام تلاش‌های‌شان برای اقدام و ایجاد اجماع علیه ایران ناموفق بودند. اخیرا مشاهده کردیم که در نشست ورشو با وجود اینکه می خواستند نتیجه‌ نشست تبدیل به فشاری بر ایران شود، تبدیل به شکست خود آمریکایی ها و عظمت ایران شد. مشاهده کردیم که در این نشست حتی متحدان آمریکا نیز به او جواب رد دادند و گفتند که ما در برجام می‌مانیم و می‌خواهیم که با ایران روابط اقتصادی و سیاسی داشته باشیم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала