کم حجابی یا بدحجابی در ایران جرم نیست

© AFP 2023 / Behrouz Mehriکم حجابی یا بدحجابی در ایران جرم نیست
کم حجابی یا بدحجابی در ایران جرم نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی در ایران، کم حجابی و بی حجابی را جرم نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، روح‌الله حریزاوی"معاون اموزش و پژوهش در سازمان تبلیغات اسلامی ایران، اعلام نمود که بخشی از بدحجابی از مسائل اقتصادی جامعه ایران نشات می‌گیرد که در چنین صورتی مسئله در دو شکل مطرح می‌شود؛ یا اعتراض به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و یا ابراز تمایل به سبک زندگی اشرافی و مدرن. 
برگزاری روز جهانی حجاب در انگلیس - اسپوتنیک ایران
برگزاری روز جهانی حجاب در انگلیس
وی در ادامه گفت: ما الزاما نمی‌توانیم بی‌حجابی را ناشی از بی‌دینی و لامذهبی بگذاریم و در واقع این نوع رفتار یک رفتار سیاسی و اقتصادی است و به نوعی رفتار اعتراضی محسوب می‌شود.
دستگاه انتظامی و امنیتی کشور مجری قانون یک کشور است. در ایران حجاب قانون است؛ در این قانون حجاب حداکثری که چادر است و بی‌حجابی کامل نفی جدی شده و کم‌حجابی یا آنچه که بدحجابی نیز گفته می‌شود، مورد نکوهش قرار گرفته است، اما به عنوان جرم توسط دستگاه‌های انتظامی و امنیتی قلمداد نمی‌شود.
آنچه که الان دستگاه انتظامی موظف است پیگیری کند، برخورد با بی‌حجابی مطلق است و چون صراحت قانونی درباره برخورد با کم‌حجابی و بدحجابی وجود ندارد، بنابراین این دستگاه موظف نیست که با بدحجابی برخورد کند، بلکه باید باید با بی‌حجابی برخورد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала