گزارش سازمان ملل درباره وضعیت اسفبار حقوق بشر در کره شمالی

© REUTERS / Kim Hong-Jiگزارش سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی
گزارش سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گزارشگر حوزه حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: علی‌رغم پیشرفت دیپلماسی در برنامه هسته‌ای کره شمالی، پیونگ یانگ هنوز آزادی‌های بنیادین را سرکوب کرده ، کمپ‌های زندانیان سیاسی همچنان باقی است و شهروندان این کشور در محدودیت و نظارت شدید به سر می‌برند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، توماس کوئین تانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی در گزارش اخیر خود اعلام کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های مثبت در سال گذشته میلادی وضعیت حقوق بشر در کره شمالی همچنان تغییری نکرده است.
این کارشناس سازمان ملل ادامه داد: هنوز گزارش‌هایی درباره وجود زندان‌های سیاسی که مردم بدون هرگونه روند قضایی به آنجا فرستاده می‌شوند دریافت می‌شود. همچنین گزارش‌هایی درباره شکنجه و بد رفتاری‌ها به طور گسترده و سیستماتیک در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کره شمالی وجود دارد.
او اعلام کرد: محدودیت‌ها و نظارت‌های شدید بر شهروندان این کشور آزادی‌های بنیادین مردم را زیر سوال برده است.
وی ادامه داد که در سال گذشته میلادی درباره‌ 18 تبعه کره شمالی که از این کشور فرار کرده و به چین رفته بودند، با پکن تماس‌هایی داشته است زیرا که این نگرانی وجود دارد، این افراد به اجبار به کشورشان بازگردانده و مورد شکنجه قرار گیرند.
این کارشناس سازمان ملل در ادامه خواستار تسهیل تحریم‌ها علیه کره شمالی شد. وی اعلام کرد نزدیک به 10.3 میلیون نفر در این کشور با کمبود غذا مواجه هستند.
براساس گزارش سازمان ملل، پیش‌بینی می‌شود که 80 تا 120 هزار نفر در کمپ‌ها در کره شمالی به سر می‌برند که مورد شکنجه و خشونت‌های دیگر قرار می‌گیرند.
او با اشاره به دیدارش با چندین تن از اتباع کره شمالی که توانسته بودند فرار کرده و در سئول به سر می‌بردند، اعلام کرد: تمام کشور همچون زندان است. محدودیت‌ها و ترس از مقامات و نظارت شدید، جامعه کره شمالی را در ترس و نگرانی قرار داده است.
در مقابل سفیر کره شمالی در شورای حقوق بشر اعلام کرد که این کشور متعهد به انجام گفت‌وگو و همکاری‌ها برای ارتقا و حفاظت از حقوق بشر است.
وی گفت: با این حال ما هرگونه اتهامات بی‌پایه و اساس توسط برخی هیات‌ها که طبق انگیزه‌های سیاسی اعلام می‌شود، را رد می‌کنیم.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала