انهدام هواپیمای بدون سرنشین با "مشخصات فنی ایرانی" در عربستان سعودی

© Flickr / US Air Forceانهدام هواپیمای بدون سرنشین با " مشخصات فنی ایرانی" در عربستان سعودی
انهدام هواپیمای بدون سرنشین با  مشخصات فنی ایرانی در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی عربستان سعودی یک هواپیماهای بدون سرنشین یمن را منهدم نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن از انهدام یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز این پادشاهی توسط نیروی هوایی این کشور در روز یکشنبه خبر داده و جنگجویان حوثی را در راه اندازی این هواپیما به منظور هدف قرار دادن غیر نظامیان متهم نمود.

تصویب قطعنامه آتش بس در یمن - اسپوتنیک ایران
تصویب قطعنامه آتش بس در یمن

به گفته تلویزیون دولتی عربستان سعودی، سخنگوی ائتلاف سرهنگ تورکی المالکی، تعدادی از غیرنظامیان بر اثر بقایای هواپیمای بدون سرنشین نابود شده جراحات سطحی برداشت نمودند.
تلویزیون العربیه اعلام کرد که این هواپیما به سمت مناطق مسکونی در أبها واقع در 230 کیلومتری مرز شمالی با یمن در حرکت بوده است.
المالکی گفت که در بررسی لاشه این هواپیمای بدون سرنشین مشخص شده است که این هواپیما دارای خصوصیات و مشخصات فنی ایرانی است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала