بریتانیا به نازنین زاغری مصونیت دیپلماتیک واگذار کرد

اشتراک
وزارت خارجه بریتانیا با یک اقدام بی سابقه به نازنین زاغری ـ رتکلیف شهروند ایرانی ـ بریتانیایی زندانی در ایران مصونیت دیپلماتیک واگذار کرد.
تلاش سپاه ایران برای استخدام بریتانیایی زندانی به عنوان مامور مخفی - اسپوتنیک ایران
تلاش سپاه ایران برای استخدام بریتانیایی زندانی به عنوان مامور مخفی
به گزارش اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا در بیانیه منتشره ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت این اقدام به معنای پذیرش رسمی این نکته از سوی دولت بریتانیا است که ایران در رفتارش با نازنین زاغری ـ رتکلیف،"تعهدات خود مطابق با حقوق بین الملل را رعایت نمی کند و به این ترتیب این مسئله به مسئله ای در روابط بین الملل تبدیل می شود".
جرمی هانت ادعا می کند نازنین زاغری ـ رتکلیف، شهروند دو تابعیتی که سه سال است در ایران زندانی است، هیچ جرمی را مرتکب نشده و بیگناه است.
وزیر خارجه ابریتانیا در ادامه این بیانیه می گوید: «تصمیم من یک اقدام مهم دیپلماتیک است که به تهران نشان می‌دهد رفتارش کاملاً غلط است. بعید است این تصمیم مانند عصای جادویی عمل کرده و نتایج فوری ببار آورد ، اما به کل جهانیان نشان خواهد داد که نازنین بیگناه است و بریتانیا چنین رفتار غیر عادلانه ای را با یکی از اتباعش تحمل نخواهد کرد" 
زاغری ـ رتکلیف، مدیر پروژه‌های شرکت رسانه‌های گروهی "تامسون رویترز" که در سال 2016 به جرم "فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای براندازی نرم " بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شده هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала