قطر جام جهانی فوتبال 2022 را به همراه کدام کشورها برگزار می کند؟

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر قطر جام جهانی فوتبال 2022 را به همراه کدام کشورها برگزار می کند؟
قطر جام جهانی فوتبال 2022 را به همراه کدام کشورها برگزار می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در حال بررسی امکان برگزاری بخشی از مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2022 قطر درعمان و کویت است.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع مطلع در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت اگر تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی فوتبال از 32 به 48 افزایش یابد، لازم خواهد بود، علاوه بر قطر، عمان و کویت نیز در برگزاری این مسابقات به کار گرفته شوند.
اگرچه قطر حق برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2022 را به دست آورده، دارای امکانات ورزشی و زیرساختی لازم برای برگزاری این مسابقات با شرکت 48 تیم نخواهد بود و ضمناً جلب کشورهایی همچون عربستان و امارات برای برگزاری برخی از مسابقات مشکل بوده و عملاً ممکن نیست چون آنها قطر را از لحاظ اقتصادی، حمل و نقل و گردشگری مورد تحریم قرار داده اند.
منبع مطلع خبرگزاری آسوشیتدپرس که به ذلیل محرمانه بودن مذاکرات مربوطه خواستار عدم معرفی خود بود، اعلام کرد جانی اینفانتینو، رئیس فیفا چندی پیش از کویت و عمان بازدید به عمل اورده است.
گفتنی است که فیفا تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات جام جهانی فوتبال 2026 را که توسط آمریکا، کانادا و مکزیک بطور مشترک برگزار می شود، به 48 تیم افزایش داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала