نخستین دور رایزنی های حقوقی ایران و روسیه

اشتراک
ایران و روسیه، راهکارهای حقوقی در خصوص شناسایی و گسترش همکاری چندجانبه حقوقی در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای سفارت ج.ا.ایران در روسیه، اولین دور رایزنی حقوقی بین مدیران کل حقوقی وزارت امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه با حضور عباس باقرپور اردکانی مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه ایران و یوگنی زاگاینوف مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه روسیه با هدف گسترش و تعمیق مناسبات فیمابین، روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ در مسکو برگزار شد. 
راویل عین الدین: بمباران های امریکا بی اثر بودند - اسپوتنیک ایران
دیدار دکتر سنائی با آقای شیخ راوی عین الدین ،رئیس شورای مفتیان روسیه
در این نشست، دو طرف مسائل مختلف حقوقی — بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. هم چنین پیرامون برخی موضوعات از جمله شناسایی و گسترش همکاری های دو و چندجانبه حقوقی در حوزه های مختلف و راهکارهای حقوقی مقابله با تحریم های یکجانبه تبادل نظر کرده و ایده های کاربردی در این مسیر را مورد بررسی قرار دادند. 
از سوی دیگر، در پایان دو طرف ایرانی و روس بر استمرار منظم رایزنی های حقوقی بین دو کشور و انجام دور بعدی آن در سال آینده در تهران توافق کردند.
گفتنی است، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر پس از 20 سال مذاکرات، روز 12 اوت 2018 در نشست سران روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و ایران در شهر آق تاو قزاقستان امضا شده است.
هدف این کنوانسیون تعریف حقوق و وظایف کشورهای حاشیه خزر در بهره برداری از این دریا از جمله آب، بستر، معادن، ذخایر طبیعی و حریم هوایی بر فراز آن اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала