سخنگوی ظریف، سفیر ایران در فرانسه می شود

© Photo / IRNAبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه انتخاب شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های غربی خبر دادند که تصمیم ایران و فرانسه تصمیم دارند، تبادل سفیر و برگرداندن روابط دیپلماتیک به حالت عادی پس از گذشته شش ماه از سر بگیرند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اطلاع داد: «بهرام قاسمی» سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه ایران که پیشتر به عنوان سفیر در اسپانیا و ایتالیا نیز فعالیت داشته به سمت سفیر جدید جمهوری اسلامی در پاریس انتخاب شده است.
روزنامه دولتی فرانسه نیز روز چهارشنبه خبر داد که «فیلیپه تیه‌بو»، دیپلمات پیشین فرانسوی در پاکستان و نماینده سابق این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سفیر فرانسه در تهران خواهد شد.
سفارت فرانسه در تهران نیز در صفحه توئیتر خود خبر انتصاب تیه‌بو به عنوان سفیر جدید فرانسه در تهران را اعلام کرده و اطلاع داد که وی در هفته‌های آینده کارش را به عنوان سفیر جدید در تهران آغاز می‌کند.
قاسمی و تیه‌بو در حالی به سفارتخانه‌های ایران در پاریس و فرانسه در تهران عازم می‌شوند که دو کشور به دنبال برخی اختلافات دیپلماتیک، حدود هفت ماه سفیر در پایتخت‌های یکدیگر نداشتند.
«فرانسوا سنمو» سفیر پیشین فرانسه در تهران، زودتر از موعد معمول در ماه آگوست (مرداد) ایران را ترک کرد. همتای ایرانی وی در پاریس نیز تابستان سال جاری (1397) در حالی که هنوز مدت خدمتش به پایان نرسیده بود، فرانسه را ترک کرده و به ایران بازگشت.
از سوی دیگر نیز با بازگشت «ابوالقاسم دلفی» سفیر سابق ایران در پاریس به تهران، سفارتخانه ایران در سطح نفر دوم اداره می‌شود و قرار است «بهرام قاسمی» سخنگوی کنونی دستگاه دیپلماسی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه راهی پاریس شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала