حضور دوباره آمریکا در شمالگان

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر حضور دوباره آمریکا در شمالگان
حضور دوباره آمریکا در شمالگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع امریکا مجبور شده به خاطر روسیه تغییراتی در تاکتیک استقرار نیروهای خود درشمالگان (منطقه قطب شمال) وارد سازد.

بمب افکنان Tu-160 روسیه در سراسر قطب شمال پرواز کردند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
بمب افکن هاى Tu-160 روسیه در سراسر قطب شمال پرواز کردند+ویدئو
به گزارش اسپوتنیک،ژنرال کرتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای مسلح آمریکا و ناتو در اروپا ضمن اعلام این مطلب گفت، پنتاگون به این شکل به افزایش توان دفاعی روسیه در منطقه شمالگان واکنش نشان داده است. ژنرال آمریکایی توضیح داد که واشنگتن به آینده راه آبی شمالی در امتداد مرزهای روسیه از لحاظ منابع و امکانات دیگر انتفاعی علاقمند است اما مسکو در انجا سامانه های راداری و دفاعی در آنجا مستقر کرده و همچنین در آنجا فرودگاه های نظامی بیشتری را احداث نموده است.
ژنرال کرتیس اسکاپاروتی خاطرنشان کرد:" ما طرح های خود را به روزرسانی کرده ودر گرایش های عملیاتی خود تجدید نظر نموده ایم تا بتواند بازدارندگی را تامین کنیم. ما علامت داده ایم که شمالگان برای ما اهمیت دارد".
روز 22 فوریه دریاسالار جیمز فوگو، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا اعلام کرد آمریکا به روسیه و چین امکان نخواهد داد در شمالگان موقعیت برتر به دست آورد چون "راه دریایی شمالی دریاچه هیچ کسی نیست".
روز 18 فوریه گزارش دادند که تعداد نیروهای مسلح بریتانیا در شمالگان برای دفاع از جناح شمالی ناتو در برابر روسیه افزایش می یابد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوامبر 2018 اهمیت شمالگان برای مسکو را خاطرنشان کرده و و از تقویت حضور روسیه در این منطقه خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала