هیچ کس حق ندارد ترکیه را از خرید اس-۴۰۰ منع کند

© Sputnik / Fuad Safarovهیچ کس حق ندارد ترکیه را از خرید اس-۴۰۰ منع کند
هیچ کس حق ندارد ترکیه را از خرید اس-۴۰۰ منع کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه از دخالت کشورهای ثالث در ارتباط با خرید سامانه زمین به هوای روسی اس-۴۰۰ توسط کشورش انتقاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، گفت که فشار اعمال شده بر آنکارا در ارتباط با خرید سامانه زمین به هوای روسی اس-۴۰۰ غیر مجاز است و کشورهای ثالث نباید در این امر دخالت کنند.

ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 است - اسپوتنیک ایران
ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 خواهد بود

وزارت امور خارجه آمریکا، مجددا تأیید کرد که خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه می تواند منجر به امتناع از ارائه فن آوری پیشرفته و تعلیق مشارکت در برنامه تولید جنگنده نسل پنجم F-35، و تحریم های ایالات متحده شود.
به نقل از خبرگزاری Anadolu چاووش‌اوغلو در شهر بالیکسیر اظهار داشت: سالهاست که ما می خواهیم از متحدانمان سیستم دفاع هوایی خریداری کنیم و در اینباره به طور رسمی از آنها درخواست کردیم. و این متحدان، که حتی برای خرید ساده ترین سلاح ها مانع تراشی کردند، ناگهان با خرید اس-۴۰۰ توسط ما نگران شدند. چرا اینقدر نگران هستید؟ اگر ما متحد ناتو هستیم و اگر ترکیه به چیزی نیاز دارد، شما باید آن را به ما می‌فروختید و اگر شما نمی خواهید بفروشید، زمانی که ترکیه آنچه را که لازم دارد از کشوری خارج از ناتو بدست می‌آورد، لازم نیست مداخله کنید.
قرارداد عرضه سیستم موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه که در سال 2017 امضا شده است، باعث ایجاد تنش دیپلماتیک بین آنکارا و واشنگتن شده است که از متحد ترک خود می‌خواهد از سامانه موشکی دفاع هوایی Patriot آمریکایی به جای سامانه روسی استفاده نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала