روسیه، در مشکل گوشت به ایران کمک می کند

© Sputnik / Egor Eremov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه، در مشکل گوشت به ایران کمک می کند
روسیه، در مشکل گوشت به ایران کمک می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات استان قالموقستان روسیه، خبر از برنامه های توسعه تولید محصولات گوشتی حلال برای تحویل به ایران می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اظهارات مقامات استان قالموقستان (Kalmykia) در روسیه، در راستای فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی، مقامات این استان به دنبال صادرات گوشت به ایران هستند. 

افزایش ناگهانی قیمت گوشت در ایران و حاشیه های آن - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
افزایش ناگهانی قیمت گوشت در ایران و حاشیه های آن

 آندری پپسوف، معاون مدیر موسسه تحقیقات علمی و تحقیقاتی کشاورزی در این خصوص گفت: "کل خاورمیانه مصرف کننده اصلی محصولات حلال است. به این ترتیب، مقامات استان قالموقستان درستی به دنبال توسعه این چشم انداز هستند".

مقامات این استان روسیه (قالموقستان) قصد دارند تا افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی و حیوانی را گسترش دهند. آنها قصد دارند تا تولید این محصولات را برای عرضه به ایران گسترش دهند. افزایش عملکرد صادرات منطقه به عنوان بخشی از فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افزایش صادرات مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی می باشد.

آندری پپتسف، معاون موسسه تحقیقات کشاورزی روسیه از آکادمی کشاورزی روسیه، در زمینه اثربخشی همکاری بین روسیه و ایران در توسعه عرضه محصولات حلال گفت: "این یک حرکت امیدوار کننده است. کل خاورمیانه مصرف کننده اصلی محصولات حلال است. و کمبود محصولات حلال در بازار وجود دارد. به این ترتیب، مقامات قالموقستان به دنبال توسعه این چشم هستند. همکاری این استان با ایران فرصتی است برای درآمد زایی در بودجه از جمله ارز خارجی است".

روشان کورامشین، مدیر توسعه مرکز بین المللی استاندارد و صدور گواهینامه حلال، در خصوص همکاری موفقیت امیز با ایران گفت: "ایران بزرگترین مصرف کننده گوشت بره است. تامین کنندگان اصلی این گوشت استان های ولگاگراد، قالموقستان، استاراخان و داغستان هستند. اما بیشتر از همه در داغستان و قالموقستان تولید این نوع گوشت وجود دارد.  گوشت عرضه شده از مناطق روسیه قابلیت رقابت از نظر قیمت، طعم و ویژگی های کیفی دارد. صادرات محصولات حلال به ایران یک گام بسیار امیدوار کننده است". 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала