گزارش و تحلیل

تا کی قرار است ایران در سوریه باقی بماند؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تا کی قرار است ایران در سوریه باقی بماند؟
تا کی قرار است ایران در سوریه باقی بماند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زمانی که تروریست ها به چهارصد متری کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بودند آقای بشار الاسد به جز ایران و همپیمانان ایران هیچ همپیمانی نداشت.
بسیاری کشورها ثانیه شماری می کردند که لحظه صفر سقوط بشار الاسد چه زمانی خواهد بود تا دشمنان او را به رسمیت بشناسد.
آیا به یاد دارید؟
علیرغم همه حوادث تلخی که در سوریه پیش آمد ایرانی ها لحظه ای درنگ نکردند و حتی تامل نکردند تا از همپیمان خود دفاع کنند و شاید به همین دلیل بود که مرحوم حافظ الاسد به فرزندش بشار الاسد سفارش کرده بود که در همه شرایط می تواند روی ایرانی ها حساب باز کند.
به صورت تاریخی هیچ ارتشی در جهان نتوانسته بود با جنگ های نا متقارن پارتیزانی مقابله کند ورایزنان ایرانی تنها راه مقابله با گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و… را در آن دیدند که باید گروه های مقاومت مردمی سوری را تشکیل دهند تا با همکاری خود مردم با گروه های تروریستی مبارزه کنند و قطعا تشکیل چنین گروه هایی به زمان نیاز داشت — زمانی که در اختیار نبود.
در واقع تنها راه و چاره این بود که از حزب الله لبنان و جنگجویان عراقی و افغانی و ایرانی که تجربه جنگ های پارتیزانی را دارند استفاده کنند و همین هم شد.
در واقع اگر گروه های مبارز مانند حزب الله لبنان و فاطمیون و زینبیون و… وارد عمل نشده بودند قطعا ارتش سوریه تاب رویارویی با این گروه های تروریستی را نداشت و مشاهده کردیم که پس از ورود ایران و همپیمانان اش به معرکه آیه برگشت و روند شکست ها به روند پیروزی ها تبدیل شد.
قطعا بدون کمک سیاسی و نظامی روسیه پیروزی نهایی میسر نمی شد و به همین دلیل همه می دانند سردار سلیمانی به موسکو سفر کرد تا پرزیدنت پوتین را در جریان ماجراها و اهداف دشمنان سوریه قرار دهد و در نهایت روسیه هم تصمیم بگیرد در جنگ با ایران و سوریه همراه شود.
دعوت بشار اسد از ظریف برای سفر به سوریه - اسپوتنیک ایران
دعوت بشار اسد از ظریف برای سفر به سوریه
امروزه می توان گفت به مراحل پایانی جنگ سوریه نزدیک شده ایم و بحث چانه زنی های سیاسی برای پایان این جنگ مطرح است.
موازنه قوا کاملا به نفع دولت سوریه می باشد و طرف مقابل بخوبی می داند که اگر به خواسته دولت سوریه عمل نکند این دولت توانایی آن را دارد تا با همراهی همپیمانانش کار را تمام کند.
به همین دلیل دشمنان ملت سوریه به فکر افتاده اند که میان متحدین دولت سوریه تفرقه بیاندازند.
بعضی وقت ها این فتنه ها از طرف آمریکایی ها مطرح می شود و بعضی وقت های دیگر از زبان اسراییلی ها.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم تلاش دارند نهایت استفاده را از امکانات مالی خود داشته باشند.
آنها بخوبی می دانند که باید اول میان ایران و روسیه وسوریه تفرقه بیاندازند و اگر بتوانند از شر ایران و متحدین ایران در منطقه خلاص شوند آنوقت می توانند سراغ بقیه بروند وطبیعتا این اتحاد را بر هم بزنند و ماجرا را برگردانند.
بدیهی است تا وقتی که ایران و متحدین اش روی زمین در سوریه حضور دارند گروه های تروریستی نخواهند توانست مجددا جان بگیرند.
گذشته از همه این مسایل طبق همه قوانین و مقررات بین المللی حضور ایرانی ها و همپیمانانشان در لبنان چون به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه می باشد مشروع و قانونی است و هیچ کس حق اظهار نظر در مورد آن را ندارد.
دولت سوریه هم بخوبی می داند تلاش های اسراییل و ایالات متحده وکشورهای عرب حوزه خلیج فارس از مطرح کردن حضور ایران در سوریه چیست، قطعا آنها دلواپس دولت یا مردم سوریه نمی باشند. 
ایرانی ها در سوریه حضور ندارند تا با کسی وارد جنگ شوند چون دفاع از سرزمین سوریه وظیفه ارتش سوریه است و وظیفه دفاع از لبنان وظیفه لبنانی ها و وظیفه آزادی سرزمین فلسطین وظیفه مردم فلسطین ولی طبیعتا ایران به آنها کمک می کند تا از سرزمین خود دفاع کنند.
بدیهی است تا زمانی که دولت سوریه احساس نیاز کند ایرانی ها در سوریه باقی خواهند ماند و تا زمانی که مردم سوریه و لبنان و فلسطین به کمک ایران نیاز دارند ایران کنار آنها باقی خواهد ماند و هیچ کس نمی تواند این معادله را تغییر دهد.
ایرانی ها هشت سال در سوریه نجنگیدند که برای رضایت حال نتانیاهو از آنجا خارج شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала