دوری از بیماری های عفونی با چاقی

© Fotolia / Ollyزن چاق
زن چاق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چاقی در مبارزه با میکروب ها و بیماری های عفونی جای خاصی دارد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش آکادمی مغز و اعصاب آمریکا، فواید چاقی در زمینه مبارزه با میکروب های عفونی و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان به اثبات رسیده است.

به گفته «لو»از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در افراد چاق بازیابی توانایی جسمی پس از ابتلا به بیماری های عفونی و بیماری کلیوی و قلبی بهتر از افراد لاغر است.

توانایی سلول های چربی در تولید مواد ضدمیکروبی تاکنون ناشناخته بود. سیستم دفاعی بدن در برابر عفونت های میکروبی پیچیده و چندلایه است و شامل انواع سلول ها مثل نوتروفیل ها و مونوسیت هاست که تعدادشان پس از ورود میکروب ها به بدن به اوج می رسد.

در صورت حمله میکروب ها، بدن نیاز به پاسخ فوری قوی تری برای مقابله با آن ها دارد. این کار را معمولا سلول های اپیتلیال و لکوسیت های ساکن در منطقه عفونت انجام می دهند. استافیلوکوکوس اورئوس یک باکتری معمولی و علت بیشتر عفونت های پوستی و بافت نرم در انسان است.

 سلول های چربی مقدار زیادی پپتیدهای ضدمیکروبی موسوم به CAMP تولید می کنند. این پپتیدهای مورد استفاده، واکنش ذاتی ایمنی به منظور از بین بردن مستقیم باکتری های مهاجم، ویروس ها، قارچ ها و دیگر عوامل بیماری زاست. این پپتیدها اولین خط طبیعی دفاعی در برابر آلودگی هستند که تمامی موجودات زنده از آنها برای محافظت از خودشان استفاده می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала