میلیاردها سیاره خطرناک در راه شیری یافت شدند

© Photo / NASA Goddard Space Flight Centerمیلیاردها سیاره خطرناک در راه شیری یافت شدند
میلیاردها سیاره خطرناک در راه شیری یافت شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان نجوم پی بردند که سیارات سرگردان بسیاری در راه شیری وجود دارند که می توانند برای زمین ایجاد خطر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس الرت، دانشمندان دانشگاه لیدن در هلند دریافته اند که در راه شیری میلیاردها سیاره سرگردان قرار دارد، سیارات سرگردان اجسام آسمانی هستند که دارای جرم بزرگی هستند، دارای شکل کروی هستند، اما به هیچ ستاره متصل نیستند. چنین اجسامی آزادانه در فضا پرواز می کنند و ممکن است با سیارات دیگر، از جمله زمین، برخورد کنند.

محققان مدل ریاضی سیستم سیاره ای را بررسی کردند که می توانست در تجمع المعين قرار داشته باشد. خوشه ستاره ای که در سحابی اوریون واقع شده است. این شبیه سازی شامل پانصد ستاره مانند خورشید بود، که هر خورشید شامل 4-5 تا 6 سیاره بود، در کل، 2522 سیاره در نظر گرفته شد که جرم آن به طور گسترده ای متفاوت بود، از سه برابر جرم زمین شروع می شد تا 150 برابر جرم مشتری.

در این شبیه سازی مشخص شد که 357 سیاره (16.5 درصد) سیستم سیاره ای خود را طی 11 میلیون سال از زمان شکل گیری خود ترک کردند و شروع به حرکت در فضا کردند. 282 سیاره محل قبلی خود را ترک کردند، 75 سیاره با ستاره نزدیک خود برخورد کردند و 34 سیاره با سیاره های دیگر برخورد کردند. اگر نتایج شبیه سازی به کل مسیر شیری برسد، تعداد کل سیاره های سرگردان می تواند به 16.5 تا 100 میلیارد سیاره برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала