تلاش آمریکا برای ارتباط دادن حمزه به ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن
حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ایران در گزارشی به تحلیل تعیین جایزه توسط امریکا برای پیدا کردن حمزه بن لادن پسر رهبر کشته شده القاعده پرداخت.

مطرح شدن احتمال اقامت پسر بن لادن در ایران - اسپوتنیک ایران
مطرح شدن احتمال اقامت پسر بن لادن در ایران
به گزارش اسپوتنیک روزنامه ایران در تحلیلی در اینبار نوشت؛ این پرسش مطرح می‌شود چرا ماجرای حمزه بن لادن، اکنون مورد توجه امریکایی‌ها قرار گرفته و برای ارائه اطلاعاتی در مورد او جایزه یک میلیون دلاری تعیین و همزمان با آن، سعودی‌ها نیز تابعیت او را سلب کرده‌اند؟ به نظر می‌رسد این تحرک جدید امریکایی‌ها در ارتباط با رهبر جوان القاعده، بی ارتباط با تلاش واشنگتن برای کشاندن پای ایران به ماجرا و متهم کردن تهران نیست.

در ادامه این تحلیل آمده است: هم اکنون باید پرسش دیگری را پاسخ داد؛ اینکه دولت ترامپ از ارتباط دادن حمزه بن لادن با ایران چه هدف خاصی را دنبال می‌کند؟ پاسخ را باید در تلاش دولت امریکا برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران بدون مجوز کنگره جست‌وجو کرد. در نتیجه اینکه امریکا در ماه‌های اخیر بشدت در پی اثبات نسبت و ارتباط میان ایران و القاعده بوده و اخیراً نیز «اسنادی» برای اثبات این ارتباط منتشر کرده، به هیچ عنوان اتفاقی نیست.

این جریان‌ها که از موانع موجود برای اخذ مجوز جدید برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران مطلعند، در پی زمینه‌سازی برای تعمیمِ «مجوز 2001» به ایران هستند تا از این طریق راه را برای برخورد نظامی دولت ترامپ با ایران هموار کنند. گفتنی است، سازمان مرکزی اطلاعات امریکا در سال 2017، برای نخستین بار تصویر حمزه بن‌لادن را به همگان نشان داد و مدعی شد آن تصاویر از مراسم عروسی وی، احتمالاً در ایران گرفته شده است.

اسامه بن لادن، بنیانگذار گروه تروریستی القاعده 2 ماه مه سال 2011 درجریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا در پاکستان کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала