کسب قدرت ایران با پژوهش های صنایع دفاعی

© AP Photo / Ebrahim Norooziقدرت نظامی ایران
قدرت نظامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باقری:محققان با تولید قدرت بازدارنگی، باید اقتدار ایران را بیش از گذشته ارتقا دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت که محققان عرصه دفاعی باید با تولید قدرت بازدارنگی، اقتدار ایران را بیش از گذشته ارتقا دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص گفت:«جایگاه پژوهش های صنعتی به ویژه در حوزه صنایع دفاعی به عنوان یکی از مولفه های کسب قدرت هستند. طرح های تحقیقاتی مهم دفاعی به عنوان یک عامل بازدارنده قوی، لحن کشورهای قدرتمند را تغییر می دهد و این موضوع نشان دهنده اهمیت تحقیقات به عنوان یک اصل قدرت آفرین است.

دشمنان نظام اسلامی همواره با تغییر تاکتیک و به روز شدن از هیچ کوششی برای ضربه به ایران کوتاه نیامده اند و بر این اساس امنیت پایدار ما در گرو افزایش قدرت بازدارندگی است و همواره باید مبتنی بر تهدیدات و نیازهای دفاعی کشورمان به روز شده و تأمین قدرت کنیم.

ما قائل به مشابه سازی تجهیزات دفاعی نیستیم و همواره باید با تولید دانش، تقویت و توسعه بازدارنگی نوشونده، خلاقانه، نو و پیش رونده و تکیه بر ظرفیت های علمی برآمده از داخل بتوانیم امنیت ملی خود را تأمین و حتی فکر گزند به ایران توسط دشمنان انقلاب اسلامی را از آنها سلب کنیم.

پایداری امنیت کشور و منطقه، تنها با حرکت های جدید، خلاقانه و نو در عرصه های دفاعی دوام پیدا می کند، چرا که دشمنان با بودجه های هنگفت نظامی صدها برابری دشمنی خود را تداوم می دهند.محققان و تحقیقات صنعتی بایستی پاسخگوی نبردهای مبتنی بر هوشمندی، شبکه محور، تاثیر محور و سایبرنتیک بوده و همواره باید با فرآیند نو شدن و عدم ایستایی سیر تحولی این حوزه را دنبال کند. سرمایه های انسانی گنجینه های عظیمی هستند که باید نه تنها از بعدی مادی بلکه در ابعاد معنوی نیز مورد حمایت قرار گیرند. چرخه تحقیقات(جایگاه تحقیقات، روش تحقیقات، روش های نبرد و آزمایشات متعدد تحقیقات)، قطب بندی در تحقیقات صنعتی، بسیج همه توانایی ها و امکانات دفاعی کشور از مهترین مطالبات در حوزه تحقیقات صنعتی در سطح نیروهای مسلح است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала