با مصوبه جدید مجلس ایران، برخی نمایندگان نمی توانند برای دوره بعد کاندید شوند

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر با مصوبه جدید مجلس ایران، برخی نمایندگان نمی توانند برای دوره بعد کاندید شوند
با مصوبه جدید مجلس ایران، برخی نمایندگان نمی توانند برای دوره بعد کاندید شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس در نشستی علنی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را تصویب کردند که مانع از کاندیداتوری برخی از نمایندگان مجلس خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در نشست علنی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که 3 دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

بر این اساس از کاندیداتوری نمایندگانی که در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند، در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود.

پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس دهم، این مصوبه را نیز می‌توان در راستای چالاک شدن دستگاه قانونگذاری در کنار دستگاه‌های اجرائی و سایرین مورد توجه قرارداد. نکته حائز اهمیت ان است که طراحان این طرح خود مشمول این قانون خواهند شد که نشان دهنده عزم نمایندگان در چالاک سازی و هموار شدن مسیر ورود جوانان به قوه مقننه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала