پیروزی مطلق زنیت روسیه با گل آزمون

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی تیم زنیت سن‌پترزبورگ
سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی تیم زنیت سن‌پترزبورگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فوتبالیست های «زنیت» توانستند با نتیجه 1 بر صفر تیم اورال یکاترینبورگ را شکست بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، سردار آزمون فوتبالیست ایرانی که برای باشگاه «زنیت» روسیه بازی می کند توانست در مسابقه با تیم اورال یکاترنبورگ، زنیت سن پیترزبورگ را در صدر جدول جای بدهد.

سردار آزمون با پیراهن زنیت در لیگ روسیه موفق به گلزنی شد. آزمون بعد از دبل مقابل فنرباغچه در لیگ اروپا این بار در هفته آغازین دور برگشت لیگ برتر روسیه مقابل اورال یکاترینبورگ زننده گل اول زنیت لقب گرفت تا قهرمان نیم فصل با برتری به رختکن برود.

پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در روسیه

سردار با پیراهن شماره 7 زنیتی ها در دقیقه 42 بازی روی رفت و برگشت توپ ارسال شده از نقطه کرنر سرانجام با ضربه سر قفل دروازه اورال را باز کرد. این اولین گل برای زنیت و پنجمین گل فصل سردار آزمون در لیگ روسیه محسوب می شود. در نیمه دوم تلاش های دو تیم برای تغییر نتیجه بازی به جایی نرسید تا زنیت با تک گل سردار در خانه اورال به سه امتیاز ارزشمند رسید.

سردار آزمون بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای زنیت سن پترزبورگ و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

سردار آزمون اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

​او پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا 2019 با قراردادی 12 میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست.

وی در 21 فوریه 2019 در لیگ اروپا با زدن 2 گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با 6 گل در این زمینه رکورددار بود ولی آزمون با زدن 2 گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با 8 گل در صدر قرار گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала