سلفی نخست وزیر ارمنستان در تهران حاشیه ساز شد + عکس

© Sputnik / Aram Nersesyan  /  مراجعه به بانک تصاویر سلفی نخست وزیر ارمنستان در تهران حاشیه ساز شد + عکس
سلفی نخست وزیر ارمنستان در تهران حاشیه ساز شد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر نخست ‌وزیر ارمنستان به تهران و حضور وی در باشگاه آرارات حاشیه ساز شد.

به گزارش اسپوتنیک، سفر نیکول پاشینیان، نخست وزير ارمنستان که به دعوت رسمی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تهران حضور یافته بود با حواشی نیز همراه بود.
پاشینیان در سفر خود به ایران در باشگاه فرهنگی و ورزشی آرارات که ویژه ارمنیان ساکن تهران است حضور یافت. در مراسم سخنرانی نخست ‌وزیر ارمنستان در این باشگاه بنری با ادعای مالکیت ارمنستان بر منطقه قره ‎باغ نصب شده بود که وی با جمعیت و بنر مربوطه سلفی انداخت.
انتشار این عکس با واکنش منفی جمهوری آذربایجان، آذربایجان ایران و ترکیه روبرو شده است.

اسپوتنیک در این راستا به بررسی برخی از این واکنش‌ها در فضای مجازی پرداخته است.

کاربری در این خصوص می‌نویسد: نخست وزیر ارمنستان یک روزبعد از سالگرد کشتارمسلمانان مظلوم قره باغ توسط ارمنی ها اشغال آن وتبدیل مساجدشان به اسطبل به ایران سفرکرده وبابی تدبیری دولت بی تدبیردر ورزشگاه آرارات بابنر «قره باغ ارمنستان» شوآف میکند!هم دولت هم ارمنی ها بدانند طبق فرموده رهبری قره باغ جزئی ازخاک اسلام است.

پایگاه خبری نیز موسوم به پایگاه خبری آناج می‌نویسد: نصب بنر "قره باغ خاک اسلام است " توسط نمازگزاران تبریزی در ورودی مصلی امام خمینی (ره) تبریز، در پی محکومیت حواشی حضور نخست وزیر ارمنستان در باشگاه آرارات ارامنه تهران.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‎باغ در سال ۱۹۸۸ آغاز و در سال ۱۹۹۱ به درگیری نظامی تبدیل شد که در نهایت نظامیان ارمنستان در قره‎باغ و هفت شهرستان همجوار آن مستقر شدند و تنش بر سر آن همچنان ادامه دارد و میانجیگری‎ها برای حل اختلافات مربوط به آن تا کنون بی‎نتیجه مانده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала