جنگنده چینی در نبرد هوایی پاکستان و هند

© AFP 2023 / Patrick Linجنگنده پاکستانی
جنگنده پاکستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا واقعا جنگنده چینی باعث ساقط شدن جنگنده های هند توسط پاکستان شده است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اس سی» هنگ کنگ، گمانی زنی های رسانه ای که پاکستان احتمالا از یک جنگنده ساخت چین برای ساقط کردن هواپیماهای هندی بهره گرفته است ،باعث شد تا سهام شرکت سازنده هواپیماهای جنگی «جی اف 17 » چین که با پاکستان همکاری مشترک دارد، در روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

اگر چنین خبری صحت داشته باشد، این اولین ماموریت موفق جنگنده ای است که دو کشور به صورت مشترک ساخته اند. اما مقامات کشور چین اظهارات و اخبار در این مورد را تکذیب کرده و گفته اند که برای هدف قرار دادن جنگنده های هندی از هواپیمای ساخت چین استفاده نشده است.

مارشال شاهد لطیف از نیروی هوایی پاکستان در توئیتی نوشته است از ساخت چنین جنگنده ای با همکاری چین بین سال های 2001 تا 2008 میلادی خوشحال است. هواپیمای تک موتوره سبک رزمی مذکور را چین و پاکستان به صورت مشترک تولید کرده اند هم اکنون نیروهای هوایی نیجریه و میانمار از آن استفاده می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرد که در شرایط فعلی ضروری ترین اقدام این است که دو کشور هند و پاکستان از خود خویشتنداری کامل نشان دهند.

پاکستان می گوید که روز چهارشنبه موفق شده است دو فروند جنگنده هند را ساقط کند اما هند فقط سقوط یک جنگنده میگ 21 را تایید کرده و افزوده است یک هواپیمای اف 16 پاکستان را هدف قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала