افزایش سرمایه‌ گذاری‌ هند‌ در بندر چابهار ایران

© REUTERS / President.irافزایش سرمایه‌گذاری‌ هند‌ در بندر چابهار
افزایش سرمایه‌گذاری‌ هند‌ در بندر چابهار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده جوینت ایرانی اپراتور هندی در بندر چابهار از ارتقاء سرمایه‌گذاری اپراتور هندی در بندر چابهار به ۵۰۰ میلیون دلار طی ۱۰ سال خبر داد.
همایش بین‌المللی توسعه چابهار - اسپوتنیک ایران
همایش بین‌المللی توسعه چابهار
علیرضا جهان اظهار داشت: در یک فرآیند ۱۰ ساله که باید این مزایده بسته شود، رقم سرمایه گذاری شرکت هندی از ۸۵ میلیون دلار فعلی به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.
 نماینده جوینت ایرانی اپراتور هندی درباره نحوه همکاری شرکت ایرانی که طبق قانون باید شریک شرکت اپراتور IPGL هند در بندر چابهار باشد، اظهار داشت: ما طبق قانون به عنوان شریک ایرانی شرکت هندی در بندر چابهار فعالیت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت هندی از دی ماه امسال رسماً وظیفه راهبری بندر چابهار را برعهده گرفته است، ‌درباره نحوه انتخاب اپراتور ایرانی شرکت هندی در بندر چابهار گفت: شرکت IPGL هند از طریق سفارت هند در ایران، یک مزایده‌‌/مناقصه برای جذب جوینت ایرانی برگزار کرد که چندین شرکت ایرانی در آن حضور داشتند و طی آن تشریفات، ما ‌با توجه به پیشنهادات خود و تجربه و سابقه در حوزه دریایی و بندری انتخاب شدیم.
جهان اظهار داشت: ‌به عنوان شریک ایرانی‌ شرکت هندی در بندر چابهار، وظیفه تخلیه و بارگیری، نگهداری و تحویل کالاهایی که وارد بندر چابهار می‌شود را بر عهده داریم.
وی اظهار داشت: طرف دولت جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار،‌ شرکت هندی است‌ و تجهیزاتی هم که شرکت ایرانی‌ آورده ‌به عنوان تجهیزات مکمل است؛ اما به هر حال مهم این است که سرمایه‌گذار خارجی در این بندر جلب و جذب شده است.
علیرضا جهان در پایان گفت: تکمیل خطوط ریلی ترانزیتی نظیر چابهار-زاهدان- میلک و قزوین-رشت موجب ارتقاء سهم ریلی در حمل کالا می‌شود و از آن جهت که این خطوط ریلی به بنادر جنوبی و شمالی کشور متصل هستند، می‌توانند سهم بسزایی در تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار و همچنین دیگر بنادر کشور داشته باشند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала