ابراز همدردی وزیر دفاع روسیه با همتای هندی خود

© Sputnik / Mikhail Klimentievابرازهمدردی وزیر دفاع روسیه با همتای هندی خود
ابرازهمدردی وزیر دفاع روسیه با همتای هندی خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع روسیه در یک تماس تلفنی با همتای هندی خود در خصوص حوادث تروریستی جامو و کشمیر با وی ابراز همدردی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با همتای هندی خود، نیرمالا سیتهارمان امروز شنبه مذاکرات تلفنی داشته است.

انگشت اتهام هند و پاکستان یه سوی یکدیگر - اسپوتنیک ایران
انگشت اتهام هند و پاکستان یه سوی یکدیگر

شویگو طی این مذاکرات تلفنی از کشته شدن نظامیان هندی در جریان حمله تروریستی 14 فوریه در منطقه پولواما در ایالت جامو و کشمیر اظهار همدردی و تاسف کرد.
در جریان مذاکرات طرفین بر اهمیت افزایش مبارزه با تهدیدهای تروریستی تاکید شد. این دو مقام همچنین وضعیت کنونی و چشم اندازه توسعه همکاری های روسیه و هند در حوزه های نظامی و نظامی- تکنولوژیکی را مورد بررسی قرار دادند.
لازم به ذکر است که کشمیر منطقه مورد اختلافی است که تقسیم آن بین هند و پاکستان هنوز از لحاظ حقوقی به ثبت نرسیده است.جدایی خواهان در حال مبارزه به خاطر استقلال یا الحاق این سرزمین به پاکستان در آنجا فعال هستند. دهلی نو مقامات پاکستان را به حمایت از جدایی خواهان مسلح متهم می کند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می کند.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала