برای حل بحران هند و پاکستان نیازی به واسطه نیست

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEبرای حل بحران هند و پاکستان نیازی به واسطه نیست
برای حل بحران هند و پاکستان نیازی به واسطه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر هند در روسیه حل بحران میان پاکستان و کشورش را نیازمند گام‌های مشخص اسلام آباد در مبارزه با گروهک های تروریستی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، بالا ونکاتش وارما، سفیر هند در روسیه امروز شنبه گفت، هند موضوع ورود واسطه برای حل بحران با پاکستان را رد می کند و حل این بحران نیازمند گام‌های مشخص از سوی اسلام آباد برای مبارزه با گروهک های تروریستی مستقر در این کشور است. 

گلوله باران نقاط مسکونی هند توسط ارتش پاکستان - اسپوتنیک ایران
گلوله باران نقاط مسکونی هند توسط ارتش پاکستان

وی همچنین اظهار داشت: می خواهم تاکید کنم، که ما پیشنهادی رسمی برای میانجیگری دریافت نکرده ایم و حتی اگر هم (چنین پیشنهادی) باشد ، ما آن را نخواهیم پذیرفت. هنوز هیچ کشوری پیشنهاد میانجیگری برای حل و فصل این مناقشه را مطرح نکرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند مذاکره تلفنی داشتند و طی آن مسئله میانجیگری اصلا مطرح نشد. به گفته وی، مسئله میانجیگری نیست، بلکه ایجاد فضایی برای ادامه گفتگو توسط پاکستان است.
وی همچنین افزود: پیش از هر چیز، اقداماتی علیه گروهک های تروریستی که در این کشور (پاکستان) مستقر هستند، باید صورت گیرد. دهلی نو آمادگی گفتمان با پاکستان را دارد، چنانچه پاکستان حقیقتا برای مبارزه با گروهک های تروریستی اقدامات جدی را انجام دهد.
لازم به ذکر است که کشمیر منطقه مورد اختلافی است که تقسیم آن بین هند و پاکستان هنوز از لحاظ حقوقی به ثبت نرسیده است.جدایی خواهان در حال مبارزه به خاطر استقلال یا الحاق این سرزمین به پاکستان در آنجا فعال هستند. دهلی نو مقامات پاکستان را به حمایت از جدایی خواهان مسلح متهم می کند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می کند.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала