اتهام جالب جدید آمریکا علیه کره شمالی

© AP Photo / Vincent Yuاتهام جالب جدید آمریکا علیه کره شمالی
اتهام جالب جدید آمریکا علیه کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکا معتقدند کره شمالی به تلاش های خود برای سرقت پول از بانک های جهان با کمک حملات سایبری شدت بخشیده است.

وعده ترامپ به رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
وعده ترامپ به رهبر کره شمالی
به گزارش اسپوتنیک، جان دمرس، دستیار امنیت ملی دادستان کل آمریکا به سی ان ان اعلام کرد فعالیت هکرهای تحت کنترل مقامات کره شمالی در رابطه با تحریم های امریکا افزایش یافته است.
به گفته وی ، هکرهای مرتبط با کره شمالی از روش های گوناگونی استفاده می کند: از مسدود کردن سیستم های داخلی بانک ها و باج گیری برای رفع این مسدودیت گرفته تا برداشتن وجوه از حساب های دیگران از طریق پی بردن به گذرواژه های این حساب ها.
در ماه مه 2017 اطلاع حاصل شد که گروه Lazarus، گروه هکری مرتبط با سازمان اطلاعات کره شمالی در ورای حملات سایبری به بانک مرکزی بنگلادش قراردارد که هکرها 81 میلیون دلاراز موجودهای انرا سرقت کردند.
ممکن است هکرهای Lazarus علاوه بر حملات سایبری به بانک های مرکزی در سازماندهی یکی از بزرکترین موارد نشت اطلاعات از شرکت سینمایی زیر مجموعه Sony Corporation دست داشته باشند.
گفته می شود این هکرها همچنین در هک کردن شبکه های کشورهای مختلف از جمله شرکت های داروسازی ژاپن و چین و همچنین دانشگاه های آمریکا، کانادا، بریتانیا و دیگر کشورها دست داشته اند.
بتازگی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی برای دومین باردر هانوی، پایتخت ویتنام دیدار کردند اما در جریان این دیدار هیچگونه توافقنامه ای امضا نشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала