آمریکا اجازه عبور کاروان پناهجویان سوری را نداد

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده اجازه نداد کاروان پناهجویان سوریه از اردوگاه رکبان وارد منطقه «التنف» شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی سالوماتین رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه  در کنفرانس کوتاه مدت مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکا اجازه عبور کاروان پناهجویان سوری را نداد.

به گفته وی واشنگتن چنین تصمیمی را با وجود پایان موفقیت آمیز تدارکات خروج پناهجویان از اردوگاه رکبان و انتقال آنها به محل دائمی زندگی اشان اتخاذ کرد.

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت:« به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی در اردوگاه پناهندگان روسیه و سوریه اتوبوس هایی را به اردوگاه پناهندگان رکبان فرستادند تا افرادی که مایل به ترک منطقه تحت کنترل آمریکا هستند، از آنجا خارج کنند.

هیچ پاسخی از سوی طرف آمریکایی برای مجوز عبور این کاروان ها و تضمین امنیت آنها در این منطقه که محدوده ای با مسافت سی و چهار مایل را در اطراف پایگاه آمریکا در التنف تشکیل می دهد، دریافت نشده است. از 28 فوریه تاکنون حدود 224 هزار و 740 پناهجوی سوری به کشور خود بازگشتند».

اردوگاه رکبان که حدود چهل هزار آواره را در خود جای داده است، در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اردن قرار دارد. این منطقه از سال 2014 به اردوگاه پناهندگان برای ساکنان سوریه تبدیل شد و اکنون تحت کنترل آمریکا است.

در ماه ژانویه، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی با اشاره به شرایط اسفناک زندگی ساکنان این اردوگاه اعلام کرد، آب آشامیدنی کم، هوای به شدت سرد و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این اردوگاه به افزایش بیماری ها از جمله آنفلوآنزا، سرخک، سل و بیماری های تنفسی مزمن کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала