کمک ترکیه برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Cyril Ndegeyaچاووش اوغلو،وزیر خارجه ترکیه
چاووش اوغلو،وزیر خارجه ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چاووش اوغلو: آمریکا با اعمال تحریم ها علیه ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، به عقیده چاووش اوغلو، اعمال تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران تصمیمی بسیار اشتباه بوده و کشورهای اروپایی هم با ترکیه در این زمینه هم نظر هستند.

وزیر خارجه ترکیه تحریم های آمریکا علیه ایران را تصمیمی بسیار اشتباه عنوان کرد و گفت که آنکارا برای لغو این تحریم ها تلاش می کند. وی به اهمیت مناسبات اقتصادی میان کشورها اشاره کرد و ادامه داد که تحریم های آمریکا علیه ایران بر ترکیه تاثیر منفی می گذارد. از این رو آنکارا به طور جدی برای ترغیب واشنگتن برای لغو این تحرم ها تلاش می کند.

به عقیده دیپلمات ارشد ترکیه ،کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جهت ایجاد جایگزین های مختلف به منظور شکستن محاصره آمریکا یا عدم آسیب از تبعات آن حرکت می کنند. کشورهای اتحادیه اروپا می کوشند برای ایجاد راه های جایگزین مختلف برای شکستن محاصره یا عدم متضرر شدن از پیامدهای آن، پیش بروند.

مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ایران از 5 نوامبر به اجرا گذاشته شد. در این مرحله، تمامی محصولات مربوط به انرژی، به خصوص نفت و گاز طبیعی، فعالیت های بندری، کشتی های تجاری، بیمه و خدمات مربوط به بانکداری بین المللی در فهرست تحریم های ضد ایرانی واشنگتن قرار گرفتند.

چاووش اوغلو افزود:«ترکیه سعی می کند که فعالیت های تجاری اش تحت تاثیر اقدام های منفی قرار نگیرد، از این رو حتی با کشورهایی که با آنها روابط سیاسی خوبی ندارد، نیز فعالیت های تجاری خود را ادامه می دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала