افزایش 85 درصدی قیمت مسکن در ایران

© Photo / IRNAافزایش 85 درصدی قیمت مسکن در ایران
افزایش 85 درصدی قیمت مسکن در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمار بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در طول یک سال گذشته بیش از 85 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا؛ بانک مرکزی ایران تازه‌ترین گزارش تحولات مسکن در شهر تهران را در بهمن ماه سال 1397، منتشر کرد که بر این اساس در این ماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به بیش از 9300 واحد رسید که نسبت به ماه قبل 39 درصد افزایش داشته، اما نسبت به ماه مشابه سال گذشته 49.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

علت گرانی ۲ برابری قیمت مسکن در ایران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
علت گرانی ۲ برابری قیمت مسکن در ایران چیست؟
در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 9 میلیون و 970 هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 1.7 درصد و 85.1 درصد افزایش داشته است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا، در بهمن‌ماه سال جاری حاکی از آن است که از مجموع 9343 واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 44.3 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته 4.4 درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت شش تا 10 سال و 16 تا 20 سال افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در این ماه نشان‌دهنده این است که از میان مناطق 22 گانه این شهر، منطقه پنج با سهم 13.9 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق چهار و دو به ترتیب با 9.1 و 8.2 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 21 میلیون و 811 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با چهار میلیون و 528 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشته است که ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 89.1 و 86.7 درصد افزایش یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала