نماینده مجلس ایران: اروپایی ها با اینستکس قصد باج خواهی از ایران را دارند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده مجلس ایران: اروپایی ها با اینستکس قصد باج خواهی از ایران را دارند
نماینده مجلس ایران: اروپایی ها با اینستکس قصد باج خواهی از ایران را دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران: وقتی که اروپایی‌ها به تعهدات قبلی خود نکردند چرا باید به آنها برای اجرایی شدن کانال مالی اعتماد کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ایران گفت: طرف‌های اروپایی ابتدا وعده ایجاد یک کانال مالی تحت عنوان «spv»را مطرح کردند و پس از آن کانال دیگری موسوم به «اینستکس» را مطرح و عنوان کردند که همکاری‌های اقتصادی خود را در حوزه‌های مختلف با ما ادامه خواهند داد، اما به هیچ‌کدام از طرح‌ها خود عمل نکردند.

وی در ادامه افزود: ما به تعهدا‌ت‌مان در برجام عمل کردیم اما کشور‌های 1+5 به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نماندند. ما نباید معطل بمانیم و ببینیم اروپایی‌ها برای حل مشکلات ما چه خواهند کرد، کانال مالی «اینستکس» هیچ آورده ویژه‌ای برای ایران نخواهد داشت و از این طریق می‌توانند تمام مبادلات مالی ما را رصد کنند. اروپایی‌ها در قالب بازی در زمین آمریکایی‌ها، نه تنها منافع ما را تأمین نمی‌کنند، بلکه با آمریکایی‌ها برای تکمیل پروژه فشار حداکثری بر ایران همکاری می‌کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала