تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما چقدر است؟

CC BY-SA 2.0 / Macro Monster / panoتعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما
تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ناسا، آژانس فضایی آمریکا پس از مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما به مراتب کمتر از آن میزانی است که در سابق فکر می کردند.

 

نشانه جدید زندگی در سیارات دیگر - اسپوتنیک ایران
کشف نشانه جدید حیات در سیارات دیگر
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان پیشتر پس از به کار افتادن تلسکوپ فضایی "کلپر" به جستجوی سیارات فراخورشیدی پرداخته و به این نتیجه رسیده بودند که تعداد سیارات مشابه کره زمین یعنی سیارات مساعد برای حیات در کهکشان ما (کهکشان راه شیری)حدود 40 میلیارد است. آنها گفتند بیشتر چنین سیاراتی در اطراف ستارگانی شبیه خورشید می چرخند.
منظور از سیارات مشابه زمین سیاراتی است که در سطح آنها آب مایع و دیگر شرایط مساعد برای زندگی وجود داشته باشد.
دانشمندان ناسا به رهبری ادوارد شویترمان، شرایط لازم برای وجود حیات در سیارات دیگر از جمله بالا نبودن غلظت اکسید های کربن را مورد بررسی و مطالعه مجدد قرار داده و در نتیجه این مطالعات خود اعلام کرده اند که تعداد سیارات مساعد برای حیات در کهکشان راه شیری به مراتب کمتراز 40 میلیارد است اما در هرحال صدها میلون سیاره مشابه کره زمین در این کهکشان موجود می باشد.
یادآور می شود برای زندگی موجودات زنده بغرنج غیر از آب باید مثلاً دی امسید کربن نیز وجود داشته باشد اما میزان آن نباید بیشتر از سطح کافی برای ایجاد دمای لازم جهت وجود آب باشد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала