اعتراف آمریکا به ناتوانی خود در انهدام موشک های روسی

اعتراف آمریکا به ناتوانی خود در انهدام موشک های روسی
اعتراف آمریکا به ناتوانی خود در انهدام موشک های روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال جان هایتن، فرمانده ستاد راهبردی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد کشور وی قادر به مقابله با موشک های روسی نیست و به این دلیل تمدید پیمان استارت نو با مسکو ضرورت دارد.

آزمایشات موفق پوزئیدون در روسیه - اسپوتنیک ایران
آزمایشات موفق "جنگ افزار روز قیامت" در روسیه
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال آمریکایی معتقد است جدیدترین موشک های کروز و هایپرسونیک و همچنین زیردریایی بدون سرنشین "پوزئیدون" روسیه بیشترین خطر را به وجود می آورند.
رئیس فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا گفت:" من طی ده سال به خاطر این تسلیحات که می توانند در هر لحظه ای راستای حرکت خود را تغییر داده و ما در رابطه با آنها دچار مشکلات شویم، نگران هستم. می توانم بگویم که اکنون قادر به دفاع از کشور هستیم اما نگران کسانی هستم که در اینده سمت مرا عهده دار خواهند شد".
ژنرال امریکایی ضمن صحبت درباره ویژگی های موشک های روسی برای سناتورها اعلام کرد سامانه های تسلیحاتی موجود فعلی ایالات متحده می توانند آنها را کشف کنند اما سپس آنها ناپدید شده و ما آنها را تا زمان اصابت نمی بینیم".
رئیس فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا همچنین سنای کشور خود را به افزایش مخارج پیشبد بخش های سه گانه سلاح هسته ای از جمله بمب افکن های راهبردی، سامانه ای موشکی زمین پایه و زیردریایی ها فرا خواند. به عقیده وی برای این کار حدود یک تریلیون دلار بودجه لازم است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور درروز اول مارس 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله وسیله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی "پوزئیدون" خبرداد که قادر است با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها، جدیدترین اژدرها و سریع ترین زیردریایی ها حرکت کند. به گفته پوتین این وسیله زیردریایی می تواند حامل هم کلاهک های معمولی و هم حامل کلاهک های هسته ای باشد.
پیمان استارت نو درباره کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی در سال 2010 بین امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فوریه سال 2011 اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند و تعداد پرتابگر ها نباید از 800 بیشتر باشد. حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 تعیین شده است. مدت اعتبار این پیمان در سال 2021 به سر خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала