گزارش و تحلیل

ابرها نمی توانند آفتاب تابان را مخفی کنند

© Tiziana Fabiابرها نمی توانند آفتاب تابان را مخفی کنند
ابرها نمی توانند آفتاب تابان را مخفی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم اینکه برخی از رسانه های بین المللی تلاش داشتند اهمیت سفر پرزیدنت بشار الاسد به تهران را به نوعی کمرنگ جلوه دهند، اما به هر حال حضور رئیس جمهوری سوریه را میتوان بزرگترین اتفاقی دانست که چند روز گذشته در منطقه و حتی جهان پیش آمده.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد آقای بشار اسد را به تهران منتقل کند و سپس به سلامت به دمشق برساند و هیچ کس تا پس از تمام شدن ماجرا متوجه نشود.

شاید بسیاری متوجه این ماجرا نباشد اما این ماجرا به نوعی اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه ای را نشان می دهد که تقریبا همه سازمان های جاسوسی دنیا شدیدا در آن فعال هستند و بزرگترین شکار برای آنها به دست آوردن اطلاعات در مورد دو سه نفر به حساب می آید.

پرزیدنت بشار اسد، سردار قاسم سلیمانی و که هست که نداند سید حسن نصر الله.

می توان گفت این سازمان های اطلاعاتی حاضر هستند ملیون ها دلار برای اطلاعاتی پرداخت کنند که بتواند آنها را به یکی از این افراد برساند و طبیعتا در شرایطی بتوانند آنها را یا ترور کنند و یا اینکه بربایند.

امروزه می توان گفت ایران در بهترین شرایط اقتدار خود در بیش از یک ویا دو هزار سال پیش قرار دارد چه از نظر اقتدار منطقه ای چه از نظر اقتدار نظامی.

کاملا هم مشخص است دشمنان ایران تلاش دارند این نقطه اقتدار ایران را هدف قرار دهند و در حالی که مدافعین حرم در سوریه در حال مبارزه می باشند پشت جبهه را بزنند و با استفاده از رسانه های خود ایرانی ها را نسبت به این اقتدار مایوس کنند.

بسیار تاسف دارد که مشاهده می کنیم برخی ایرانی ها که اصلا متوجه این اقتدار کشور خود نیستند در برخی شرایط حتی بدون فکر کردن تبدیل به طوطی هایی شده اند که هر آنچه رسانه های دشمن در ذهن آنها می کارند را تکرار می کنند.

بله ، ایرانی ها با شرایط اقتصادی بسیار دشواری مواجه می باشند، اما این شرایط اقتصادی به این دلیل نیست که ایران در سوریه و عراق و یا لبنان و یا یمن حضور دارد بلکه به دلیل تحریم هایی است که ایرانی ها از طرف آمریکا با آن مواجه هستند و در بسیاری موارد سوء مدیریت های داخلی.

تصور اینکه ایران مقتدر بماند و چنین فشارهایی بر سر ایران نباشد تصور واهی ای بیش نیست.

در حالی که ایالات متحده طبق اظهار نظر رئیس جمهوری اش بیش از هفت هزار ملیارد دلار برای حضور در منطقه خاورمیانه هزینه کرده و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس طبق اظهار نظر وزیر سابق امور خارجه قطر بیش از 178 ملیارد دلار فقط در دو سال اول جنگ سوریه خرج کرده اند، طبق آماری که همین آمریکایی ها اعلام کرده اند ایران حدود 23 ملیارد دلار طی 8 سال جنگ سوریه برای دفاع از همپیمان خود هزینه کرده اند.

شاید برخی ندانند، اما زمانی که کل جهان کنار صدام حسین در مقابل مردم ایران ایستاده بود پدر همین آقای بشار اسد تنها مردی بود که کنار ایرانی ها ایستاد و علیرغم همه مشکلات اقتصادی ای که کشور سوریه با آن مواجه بود هر آنچه از تسلیحات در اختیار داشت در اختیار جوانان ما در جبهه قرار داد و لوله نفت عراق که از مسیر سوریه به شهر طرابلس لبنان و شهر طرطوس سوریه می رفت را بست تا عراقی ها در محاصره نفتی قرار گیرند و چون نمی توانستند از خلیج فارس هم نفت صادر کنند عملا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مجبور بودند مابه التفاوت صادرات نفت عراق را برای صدام حسین جبران کنند، بعد اش هم که دیدیم چه شد.

در همان زمان هم عراق هم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حاضر بودند ملیاردها دلار به اقتصاد سوریه که جزو ضعیف ترین اقتصاد های منطقه به حساب می آید کمک کنند و عملا به مرحوم حافظ الاسد باج بدهند اما حافظ الاسد کمک به ایرانی ها را به باج عرب ها ترجیح داد.

خوب طبیعتا وقتی که سوریه هم در شرایط بحرانی قرار داشت ایرانی ها نشان دادند که بی معرفت نیستند و هر آنچه در توان دارند در اختیار او قرار دادند.

زمانی که سوریه با حجمه تروریست هایی که از 84 کشور به این کشور آمده بودند مواجه شد ایران بدون درنگ در کنار دولت و مردم سوریه ایستاد.

اگر به هزینه کرد ایران در مقابل دشمنان ایران نگاهی گذرا داشته باشیم می بینیم که هیچ تناسبی در این هزینه کردها وجود ندارد و اگر بنا باشد مردمانی از مسئولین خود سوال کنند که چرا در منطقه خاورمیانه هزینه کرده اند این مردم آمریکا و یا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند چون حکومت ایران حد اقل یک پاسخ منطقی دارد، و آن این است که ایران مجبور بود این هزینه ها را انجام دهد تا دشمنان را دور از مرزهای خود زمین گیر کند و اجازه ندهد آنها به مرزهای ایران برسند.

بله اگر ایران این هزینه های مالی و جانی را نکرده بود امروزه ایرانی ها مجبور بودند در داخل سرزمین خود با داعش بجنگند.

اگر ایران این هزینه ها را انجام نداده بود قطعا امروزه همان بلاهایی که بر سر مردم لیبی و سوریه و عراق و یمن پیش آمده بر سر مردم ایران پیش آمده بود.

حال برخی ممکن است سوال کنند که مگر می شود با 23 ملیارد دلار در مقابل هفت هزار و دویست – سیصد ملیارد دلار هزینه کرد دشمنان مبارزه کرد.

باید گفت بله چون ایرانی ها برای اشغال کشوری لشکر کشی نکرده اند بلکه قلب ها را تصرف کرده اند و امروزه قلب ها از افغانستان گرفته تا لبنان و فلسطین توسط ایران تصرف شده اند.

به همین دلیل هم ایرانی ها فقط نیاز به انجام هزینه های تدارکاتی بوده اند و نه هزینه های کلان که دشمنان انجام می دادند.

همچنین باید توجه داشت که فرق ایران با کشورهای دشمن ایران در منطقه این است که ایرانی ها بیشتر تسلیحات خود و همپیمانانشان را خود تولید می کنند در حالی که رقبای ایران باید همان تسلیحات را تا ده برابر گرانتر از دیگر کشورها بخرند.

اینکه امروزه پرزیدنت بشار اسد جان خود را به خطر می اندازد وبرای تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به رهبر انقلاب به تهران می آید معانی زیادی دارد.

1 — همپمانان ایران افراد بزدلی نسیتند که از هیچ چیز و یا هیچ کس بترسند وایستادگی بشار الاسد در مقابل هشتاد و چهار کشور خود نشان دهنده شجاعت بی نظیر وی می باشد.

ما همین نمونه ها را در میان جوانانی که در جبهه ها بر علیه عراق جنگیدند را مشاهده کرده ایم.

همچنین مشاهده کرده ایم که همپیمانان ایران بدون هیچ ترس و واهمه ای در سوریه و لبنان و فلسطین در مقابل مدرن ترین تسلیحات جهان ایستادگی کرده اند.

در یمن که می توان گفت شجاعت مردم یمن زبان زد عام و خاص است و تاریخ شهادت خواهد داد که همچیمانان ایران چگونه در یمن در مقابل انواع و اقسام تسلیحات تحریم شده ایستادگی کردند و چهار سال است که کشورهایی را که مدعی بودند تصمیم دارند ایران را نابود کنند زمین گیر کرده اند.

چرا؟

ایمان.

2 — رفت و آمد آقای بشار اسد نشان می دهد که در کل مسیر از دمشق تا تهران ایران و همپیمانان اش با اقتدار امنیت را بر قرار کرده اند و آنهایی که می توانند آقای اسد را از دمشق به تهران بیاورند و برگردانند می تواند هر کس و هر چیزی که بخواهند را در این مسیر جابجا کنند، اینجا منظور مدرن ترین موشک ها و تسلیحات ایرانی است.

3 — در حالی که بسیاری از رسانه های غربی و عربی تلاش داشتند به بهانه های مختلف در مورد دوری جستن بشار اسد از ایران شایعه پراکنی کنند، آقای اسد ثابت کرد که آنقدر مرید رهبر ایران است که حاضر است جانش را به خطر بیاندازد تا با وی ملاقات کند.

4 — در حالی که اسرائیل و آمریکا چپ و راست تلاش دارند حضور ایران در سوریه را غیر قانونی جلوه نمایند سفر آقای اسد نشان داد که حضور ایران در سوریه مشروعیت دارد و مورد تقاضای دولت مشروع این کشور است و اگر بنا باشد کشورهایی خاک سوریه را ترک کنند آمریکایی ها و متحدینشان هستند که اشغالگر به حساب می آیند.

5 – در حالی که کشورهای غربی و عربی تلاش دارند همکاری خود را منوط به دوری جستن سوریه از ایران و یا حتی قطع رابطه سوریه با ایران گره بزنند آقای اسد اصرار دارد که این رابطه استراتژیک بی پایان می باشد.

6 – با توجه به اینکه امروزه ما در مرحله آتی باز سازی سوریه قرار داریم قطعا یکی از مهم ترین ابزارهای فشار بر علیه این کشور باج گیری اقتصادی می باشد اما سوریه حاضر است که هیچ کدام از آنها در پروژه های باز سازی سوریه حضور نداشته باشند ولی ایرانی ها حضور داشته باشند.

7 – امروزه ما در شرایطی قرار داریم که طبق اظهار نظر آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، درگیری مستقیم ویا نیابتی ایران و اسرائیل بسیار محتمل می باشد، بدیهی است در این شرایط ممکن است سوریه محل تلاقی این درگیری ها باشد و آقای بشار اسد خواسته نشان دهد که در همه شرایط مرد جنگ است و هیچ ابایی از رویارویی با اسرائیل ندارد.

8 – زمان بندی این سفر یکی دو روز قبل از سفر آقای نتانیاهو به روسیه بی دلیل نبوده و آقای بشار اسد خواسته نشان دهد که به هیچ وجه زیر بار خواسته های اسرائیل در مورد ایران و جبهه مقاومت نخواهد رفت و در حمایت خود از خط مقاومت استوار می باشد.

9 – سفر آقای بشار اسد نشان داد که همکاری ایران و سوریه در همه موارد یک همکاری استراتژیک است و نه موردی و یا تاکتیکی.

10 – ایران ثابت کرده که با اقتدار کامل در کنار متحدین خود می ایستد و بر عکس ایالات متحده و متحدین آن به هیچ وجه پشت متحدین خود را خالی نمی کند و اگر امروزه آقای بشار اسد هنوز بر مسند قدرت است چون ایران را پشت خود داشته و آنهایی که در مقابل ایران در منطقه ایستادند امروز معلوم نیست کجا هستند.

به هر حال چیزی که عیان است این است که برای اولین بار طی یکی دو هزار سال اخیر آفتاب تابان اقتدار ایران در جهان می درخشد و حتی ابرهای سیاه نمی توانند چشم دشمنان ایران را از کوری محافظت کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала