قصد دادستانى اسرائيل براى محكوم كردن نتانياهو

© REUTERS / Amir Cohenنتانیاهو
نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان کل اسرائیل قصد دارد نتانیاهو را به فساد متهم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه های تلویزیونی محلی، دادستان کل اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به فساد متهم کند اما امکان آن را به وی می دهد که در جلسات دادگاه عکس این موضوع ثابت شود.

آمادگی آویخای مندلبلیت دادستان کل اسرائیل که 3 پرونده جنایی علیه نتانیاهو را بررسی می کرد برای پذیرش توصیه های پلیس بعید است بتواند به برکناری فوری رئیس دولت منجر شود، اما بر شانس وی در انتخاب مجدد در ماه آوریل برای 5-مین دوره نخست وزیری تأثیر بگذارد.

آمریکا و اسرائیل نتوانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند - اسپوتنیک ایران
آمریکا و اسرائیل نتوانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند

به گزارش شبکه تلویزیونی«کان»، دادستان کل تصمیم گرفت که:«اتهاماتی مطابق با «پرونده 4000» — فساد، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد در «پرونده 1000 و 2000» وابسته به نتیجه روند دادگاهی به نخست وزیر اعلام کند».

مطابق با پرونده 1000،وی مظنون به دریافت هدایای گرانقیمت از نمایندگان محافل کاری شده است که کل ارزش آن بالغ بر 300 هزار دلار است.

پرونده 2000 مربوط به تلاش نخست وزیر در توافق با صاحب یکی از بزرگترین رسانه های کشور در پوشش حمایتی از فعالیت دولت در عوض تصویب قانونی است که امکانات رقیب او را محدود خواهد ساخت.

بازرسانی که به «پرونده 4000» رسیدگی می کنند اطمینان دادند که ثبوت لابی گری منافع شبکه بزرگ مخابراتی کشور درعوض برخود مثبت نسبت به نتانیاهو را بدست آورده اند.

اما ریاست دولت در رابطه با هر سه پرونده اعلام بیگناهی می کند و با اطمینان می گوید که بازرسی ها علیه وی بی نتیجه به پایان خواهد رسید و قول می دهد سالهای زیادی به عنوان نخست وزیر به مردم خدمت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала