روسیه آماده است به حل اختلافات میان هند و پاکستان کمک کند

© AFP 2023 / NARINDER NANU روسیه آماده است به حل اختلافات میان هند و پاکستان کمک کند
روسیه آماده است به حل اختلافات میان هند و پاکستان کمک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کاساچیف، رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور بین المللی گفت: روسیه آماده است تا از طریق مسالمت آمیز تمام مسائل مورد اختلاف میان هند و پاکستان را حل کند و همچنین می تواند به عنوان واسطه میان آنها عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچیف، رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور بین المللی گفت: روسیه آماده است تا از طریق مسالمت آمیز تمام مسائل مورد اختلاف میان هند و پاکستان را حل کند و همچنین می تواند به عنوان واسطه میان آنها عمل کند.

مناقشات میان پاکستان و هند در منطقه مورد مناقشه کشمیر در روز چهارشنبه وارد مرحله جدیدی شد. نیروهای هوایی پاکستان دو جنگنده نظامی نیروی هوایی هند را که بر اساس ارتش پاکستان، به فضای هوایی در قلمرو تحت کنترل پاکستان وارد شده بودند را مورد اصابت قرار دادند.

رسانه‌ها اعلام کردند در پی رویارویی جنگنده‌های ارتش هند و سه جنگنده پاکستان بر فراز کشمیر، دو فروند جنگنده هندی سقوط کردند. در پی بالا گرفتن تنش میان اسلام آباد و دهلی‌نو، دو فروند جنگنده ارتش هند با شلیک پدافند ارتش پاکستان سرنگون شده و دستکم دو خلبان نیز جان باختند.

بحران کشمیر پس از 14 فوریه شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
دیروز هواپیما های نیروی هوایی هند اردوگاه "جیش محمد" در بخش پاکستانی کشمیر را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از شبه نظامیان و همچنین وسایل نقلیه، سلاحها و مهمات متعلق به آنها منهدم شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала