صادرات گاز، محور اصلی مذاکرات ایران و ارمنستان

CC BY 4.0 / Tasnim news agancy / cropped photo صادرات گاز، محور اصلی مذاکرات ایران و ارمنستان
صادرات گاز، محور اصلی مذاکرات ایران و ارمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ارمنستان اسناد همکاری مشترک در زمینه اقتصادی امضا نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در پایان نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ارمنستان با تقدیر از مواضع ارمنستان در قبال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، از امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور خبر داد.

گاز بهانه ای برای پیوند کشورها در کریدورهای روسیه تا ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گاز بهانه ای برای پیوند کشورها در کریدورهای روسیه تا ایران

رئیس‌جمهور ایران با اشاره به توافقات حاصل شده در زمینه روابط دوجانبه اقتصادی اظهار داشت: در زمینه گاز، آمادگی داریم علاوه بر افزایش صادرات گاز به این کشور، برای صادرات گاز از طریق ارمنستان به گرجستان مذاکرات صورت پذیرد و همچنین اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان بحث و بررسی شد.
نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس گروه کشورهای اوراسیا در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی گفت: همکاری در زمینه انرژی برای ما مهم است و خوشبختانه ایران هم برای افزایش حجم صادرات گاز اعلام آمادگی کرده است که با توافق به سر قیمت آن، این موضوع عملیاتی می‌شود.
پاشینیان در ادامه با اشاره به حضور ارامنه در ایران افزود: حضور جامعه ارامنه در ایران از جمله مواردی است که ما را برای سفر به تهران ترغیب کرد. از برخورد صمیمانه مقام‌های حکومتی و مردم ایران با جامعه ارامنه سپاسگزارم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала