اخطار نتانیاهو در رابطه با تهدیدات ناشی از ایران

© AP Photo / Sebastian Scheinerاخطار نتانیاهو در رابطه با تهدیدات ناشی از ایران
اخطار نتانیاهو  در رابطه با تهدیدات ناشی از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد تل آویو همه کارها را برای خنثی کردن تهدیدات ناشی از ایران برای کشورهای منطقه انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو در مذاکرات خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت:" ایران بزرگترین خطر برای ثبات و امنیت منطقه است. ما برای جلوگیری از تحقق این خطر و مقابله با تهدیداتی که ایران درباره آنها صحبت می کند، هرکاری از دستمان بر آید انجام خواهیم داد. ما به عملیات خود ادامه خواهیم داد".
یادآور می شود پیشتر بابک تقوی، کارشناس نظامی اعلام کرد اسرائیل قصد دارد در روزهای نزدیک یکی از شدیدترین حملات موشکی و بمباران های خود را به خاک سوریه انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای تقوی خاطرنشان ساخت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به این دلیل امروز در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرده تا برای حمله به انبار موشک های بالستیک ایران در سوریه که در فاصله چند کیلومتری از پایگاه روسیه در طرطوس قرار دارد، اجازه بگیرد.
طوری که کارشناسان خاطرنشان می سازند اسرائیل بدون رایزنی با مسکو هم به انبار موشک های بالستیک ایران در سوریه ضربات موشکی وارد سازد اما بقول تل آویو انبار نظامی ایران در فاصله نزدیک از پایگاه نظامی طرطوس قرار دارد که در آنجا سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 300 "فاواریت" فعال هستند. 
تحلیلگر ایرانی خاطرنشان ساخت نتانیاهوهمچنین بخوبی درک می کند که اگر سامانه های روسی اس 400 در پایگاه هوایی حیمیم وارد صحنه نبرد شوند، جنگنده های اسرائیلی همچون "کبریت" خواهند سوخت چون این سامانه ها می توانند هر پرنده ای را در شعاع 400 کیلومتری منهدم سازند.
اسرائیل ادعا می کند عکس های ماهواره ای حاکی از آن هستند که انبار نظامی ایران در فاصله تقریباً 20 کیلومتری از پایگاه نظامی روسیه در طرطوس، 30 کیلومتری از مواضع موشک های اس 300 ارتش سوریه و 32 کیلومتری از مواضع سامانه های اس 400 ارتش روسیه قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала