همایش بین‌المللی توسعه چابهار

© Fotolia / Peter Hermes Furianهمایش بین‌المللی توسعه چابهار
همایش بین‌المللی توسعه چابهار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در این همایش حدود 115 مقام داخلی و خارجی حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، در همایش بین المللی چابهار حدود 115 مقام داخلی و خارجی حضور دارند.

همایش بین‌المللی توسعه چابهار با حضور مسئولان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.همایش بین‌المللی توسعه چابهار با هدف بهره‌برداری ظرفیت‌های چابهار در راستای توسعه اقتصادی، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در حوزه‌های دریایی و بندری، پذیرش سایر کشورها به توافقنامه چابهار برگزار می‌شود. در این همایش حدود 115 مقام داخلی و خارجی حضور دارند.

بعد از برگزاری همایش چابهار، روند حضور کشتی و کالا در این بندر افزایش می‌یابد و حضور فعالان اقتصادی از کشور‌های مختلف، بازار بزرگی پیرامون این بندر ایجاد می‌کند.در همایش روز چابهار مهمانان خارجی و داخلی از فعالان بخش خصوصی کشور‌ها و نمایندگان ارگان‌های دولتی حضور دارند.

هم اکنون حدود یک هزار نفر در بندر چابهار مشغول بکارند که بسیاری از آن‌ها بومیان این منطقه هستند و با برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه جذب سرمایه‌گذاری و در نتیجه افزایش فرصت‌های اشتغال در منطقه آزاد چابهار افزایش می‌یابد.

موافقت نامه چابهار با حضور سه کشور ایران، افغانستان و هندوستان به امضا رسید و سازمان بنادر و دریانوردی این امکان را فراهم کرده است که با توجه به همایش روز چابهار کشور‌های دیگر امکان عضویت در توافق‌نامه چابهار را داشته باشند و زمینه برای حضور و عضویت کشور‌های دیگر فراهم شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала