سرود ملی “ای ایران ای مرز پر گهر” به سرودی مذهبی تغییر یافت +ویدئو

© REUTERS / Morteza Nikoubazlسرود ملی “ای ایران ای مرز پر گهر” به سرودی مذهبی تغییر یافت +ویدئو
سرود ملی “ای ایران ای مرز پر گهر” به سرودی مذهبی تغییر یافت +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی موزیک ویدئویی با مضمون ملی و مذهبی منتشر کرد که به دلیل استفاده از ملودی سرود “ای ایران” واکنش های بسیاری را به دنبال داشت

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی «سازمان تبلیغات آستان رضوی» موزیک ویدئویی را در مدح شیعه و ثنای امامان شیعه منتشر کرد که در آن متن سرود "ای ایران" را تغییر داده است. سرودی با موسیقی و تنظیم "روح الله خالقی" و شعر "حسین گل گلاب" و صدای "غلامحسین بنان"در دهه ۴۰ خورشیدی ساخته شد که تا مدت ها به عنوان «سرود ملی ایران» پخش می شد، این سرود در یاد و خاطره ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد. این ویدئو به سرعت در فضای مجازی پخش می شود و با واکنش های منفی و انتقادات بسیار گسترده از سوی کاربران در فضای مجازی همراه شده است.

کاربران زیادی این سرود را تایید نمی کنند و جعل موسیقی آن را کاملا اشتباه عنوان می کنند و معتقدند تفکر این که با تغییر سرود ملی-میهنی میتوان تاریخ را تحریف کرد و عقایدی دیگری را در آن نهادینه کرد کاملا اشتباه است.
کاربرانی نیز به نشانه اعتراض سرود "ای ایران ای مرز پرگهر" را در فضای مجازی منتشر می کنند.

این کاربران چنین اقدامی را تفرقه افکنی در بین ایرانیان می دانند و معتقدند "ایران" برای همه ایرانیان است و نه فقط شیعه ها. علاوه بر این ایرانیان زیادی در نقاط مختلف "ایران" و خارج از "ایران" در پاسخ به این اقدام به صورت دسته جمعی این سرود را اجرا کرده اند.
اما کاربرانی در حمایت از این اثر، استفاده‌ از ریتم و ملودی های قدیمی را در آثار جدید امری عادی و طبیعی می دانند و این اثر را با مفهومی متفاوت تایید می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала