مخالفت ساکنان اوکیناوا ژاپن با ساخت فرودگاه نظامی آمریکا

© REUTERS / Kyodoمخالفت ساکنان اوکیناوا ژاپن با ساخت فرودگاه نظامی آمریکا
مخالفت ساکنان اوکیناوا ژاپن با ساخت فرودگاه نظامی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنین جزیره اوکیناوا مخالفت خود را با ساخت فرودگاه جدید نیروهای آمریکایی در این منطقه اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، 72.2 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با ساخت فرودگاهی جدید برای نیروهای نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا مخالفت کردند.
مقامات توکیو اعلام کردند که پایگاه نظامی آمریکا را از شهر پر جمعیت "گینووان" جابجا کرده و آنرا به اطراف روستای هونوکو در شمال جزیره اوکیناوای انتقال دهند.
ساکنین اوکیناوا برای نشان دادن موضع خود نسبت به این موضوع در یک نظرسنجی شرکت کردند، در حالی گفته شده که عمل کردن براساس نتایج این نظرسنجی، الزامی نیست و نتایج این نظرسنجی خواسته مردم را به دولت های ژاپن و آمریکا نشان می دهد.
در این نظرسنجی، 19.1 درصد از رای دهندگان به ساخت فرودگاه و انتقال به هونوکو رای دادند و 8.8 درصد نیز رای ممتنع اعلام کردند.
براساس این نظرسنجی، 434 هزار نفر بر علیه ساخت فرودگاه رای دادند، 114 هزار نفر نیز خواستار انتقال به هونوکو شدند و 52 هزار نفر دیگر رای ممتنع داشتند.
جزیره اوکیناوا تنها 0.6 درصد از ژاپن را تشکیل می دهد، اما با این حال 74 درصد از پایگاه های نظامی و بیش از نیمی از نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن واقع در این جزیره می باشند.
در جزیره اوکیناوا 25.8 هزار نیروی آمریکایی و 19 هزار نفر از اعضای خانواده و شهروندان آمریکایی حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала