قاسمی: شهروند فرانسوی بازداشت شده در ايران آزاد شد

© AFP 2023 / Atta Kenareقاسمی: شهروند فرانسوی بازداشت شده، آزاد شد
قاسمی: شهروند فرانسوی بازداشت شده، آزاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تبعه فرانسه که به دلیل ورود غیر مجاز به ایران بازداشت شده بود، آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اقای بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران گفت: یک تبعه فرانسه که به دلیل ورود غیر مجاز به ایران بازداشت شده بود، آزاد شد. وی پس از طی مراحل قانونی و رفع سایر اتهامات در روزهای اخیر آزاد شد. 

اعلام دوباره حمایت فرانسه از برجام - اسپوتنیک ایران
اعلام دوباره حمایت فرانسه از برجام

گفتنی است، پیش ازاین وزیر خارجه فرانسه از بازداشت یک تبعه فرانسوی به دلیل امضای یک قرارداد غیرقانونی معدن خبر داده و گفته بود این فرانسوی در جزیره کیش بازداشت شده و پاریس برای حل این مساله با تهران در حال رایزنی است.

گفتنی است، پیش از این یک ایرانی به در دست داشتن به طرح تروریستی در فرانسه محکوم شده بود. در سال گذشته دادگاه آلمان در تاریخ اول اکتبر 2018، استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک که متهم به شرکت در طرح بمب گذاری علبه جمعی از ایرانیان در حومه پاریس در ماه ژوئن شده بود را مورد تأیید قرار داد.  دادگاه بامبرگ ابراز داشت که 27 سپتامبر استرداد دیپلمات ایرانی مستقر در وین به نام اسدالله اسدی را مورد تأیید قرار داد. در رای دادگاه امده است: «وی نمی تواند از مصونیت دیپلماتیک برخوردار باشد، زیرا او به یک سفر تعطیلاتی  خارج از محل سکونت خود رفته بود». اما تهران این اتهامات را رد کرد و این عمل را اقدامی برای بی اعتبار ساختن چهره ایران  در زمینه تنش شدید دیپلماتیک با آمریکا نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала