زبان زور در سیاست جهانی

© AP Photo / Efrem Lukatskyموگرینی
موگرینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موگرینی: اتحادیه اروپا، زبان زور در سیاست جهانی را جایز نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس خبری کمیسیون اروپایی، فدریکا موگرینی ریاست دیپلماسی اتحادیه اروپا اعلام نمود که برای اتحادیه اروپا، زبان زور در سیاست خارجی قابل پذیرش نیست.

وی در ادامه گفت:«امروزه تعداد زیادی از رهبران جهان فقط از زبان زور در سیاست و مقابله سخن می گویند. حقوق بین المللی و توافق های چند جانبه هر چه بیشتر از سوی بازیگران نیرومند، به عنوان موانع و نه تضمینی برای همه تلقی می شود. اینگونه برخورد در تضاد با تمام آن چیزهایی است که اروپائیان بنا کردند، محافظت کردند و فواید زیادی ببار آورده است. زبان زور «قانون جنگل» است که بر طبق آن حق با زورمندان است و تصمیمات توسط کشورهای بزرگ در ازای همه اتخاذ می شود.

چنین برخوردی به مقابله و بی ثباتی منتهی خواهد شد. اگر قوانین اهمیت خود را از دست بدهند و توافق های بین المللی نادیده گرفته شوند، درگیری ها اجتناب ناپذیر خواهند شد».

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد کرده بود «ارتش مشترک اروپایی» غیروابسته به آمریکا تشکیل شود. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از این پیشنهاد حمایت کرد. موگرینی بنوبه خود اعلام نمود که اتحادیه اروپا به تشکیل «ارتش اروپایی» نمی پردازد و قصد رقابت با ناتو را ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала