بنزین سهمیه بندی نمی شود

© Sputnik / M. Tari پمپ بنزین تهران
پمپ بنزین تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس ایران مخالف سهمیه بندی بنزین برای خانواده های ایرانی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، نمایندگان مجلس با پیشنهاد اختصاص ماهانه 24 لیتر در ماه به ازای هر نفر مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس با پیشنهاد مبنی بر سهمیه بندی بنزین با 53 رای موافق، 147 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 227 نماینده حاضر مخالفت کردند.

در این پیشنهاد آمده است: دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی بجز ساکنین خارج کشور معادل 24لیتر بنزین به قیمت سال 1397 برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده ‌شود. بر اساس بخشی از این پیشنهاد، قیمت بنزین خارج از این سهمیه برمبنای 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.

احمد امیرآبادی نماینده قم در طرح این پیشنهاد در مجلس گفت:«در صورت تصویب، در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM به افراد دیگر واگذار نمایند. بر این اساس دولت موظف می شود برای حمایت از خودروهای خدمات عمومی بنزینی مانند، تاکسی‌ها (اعم سنتی و اینترنتی)، وانت‌ها و آمبولانس در سه ماه اول سال سهمیه مکفی متناسب با پیمایش آنها اختصاص دهد. در فاصله زمانی این سه ماه، خودروهای خدمات عمومی باید با استفاده از تسهیلات بند «6» این تبصره نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام نمایند. بعد از این تاریخ سهمیه خودروهای عمومی حذف خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала