انتقاد برنی سندرز از وضعیت اقتصادی آمریکا

© AP Photo / Steve Helberانتقاد برنی سندرز از وضعیت اقتصادی آمریکا
انتقاد برنی سندرز از وضعیت اقتصادی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور مستقل ایالات متحده از وضعیت اقتصادی این کشور به شدت انتقاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالات متحده که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ نیز هست، به انتقاد از وضعیت اقتصادی آمریکا و هزینه گزاف اداره زندان‌ها در این کشور پرداخت.
سندرز در حساب توئیتری خود نوشت: ما ثروتمندترین کشور در تاریخ جهان هستیم. ما نباید ۳۰ میلیون آمریکایی بدون بیمه سلامت داشته باشیم. ما نباید اقتصادی داشته باشیم که در آن دهها میلیون کارگر حقوق بخور و نمیر به دست آورند.

وی همچنین در ادامه با انتقاد از هزینه نامتناسب زندان‌ها در آمریکا نوشت: ما سالانه ۸۰ میلیارد دلار را برای هزینه زندان ۲ /۲ میلیون زندانی خرج می‌کنیم. این هزینه نامتناسب است. این افراد شامل آمریکایی‌های آفریقایی تبار، لاتین تبارها و بومیان آمریکایی است. ما نیاز داریم که سیستم کیفری کشور را اصلاح کنیم. ما باید در مشاغل و تحصیل سرمایه گذاری و هزینه کنیم نه زندانهای بیشتر.

برنی سندرز، سناتور ۷۷ ساله ایالت ورمونت پیش از این از طریق توئیتر از ورود خود به کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای دومین بار خبر داده بود. سندرز برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ هم وارد کارزار مقدماتی درون حزبی شده بود که در نهایت در رقابتی نزدیک، مغلوب هیلاری کلینتون شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала