واکنش محسن رضایی به فرصت مجدد FATF به ایران

© Photo / FATFواکنش محسن رضایی به فرصت مجدد FATF به ایران
واکنش محسن رضایی به فرصت مجدد FATF به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران به تمدید مهلت پیوستن ایران به FATF واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران به تمدید مهلت چهارماهه پیوستن ایران به FATF واکنش نشان داده و خواستار دیپلماسی قوی دولت در این موضوع شد.
رضایی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: مجمع عمومی FATF چهار ماه دیگر به ایران برای تکمیل توصیه‌های چهل‌گانه‌اش فرصت داد. دو سال است این سیاست‌ها را در پیش گرفته‌اند. در دو ماه گذشته به جای بحث فنی و استدلال فشارهای سیاسی و رسانه‌ای زیادی به مجمع تشخیص مصلحت وارد کردند تا تصمیم عجولانه‌ای گرفته شود. مرتب گفته می‌شد آخر بهمن ما را در لیست سیاه قرار می‌دهند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در ادامه می‌نویسد: در حالی که سوالات و ابهامات زیادی درباره توصیه‌های‌FATF وجود دارد، از دولت انتظار می‌رود با دیپلماسی قوی، کشور را از فرو غلتیدن در باتلاقی جدید باز دارد. وقتی می‌توان با کوشش برای رفع ابهام و ایجاد شفافیت پیش رفت، این حجم از فشار تهدید و اولتیماتوم چه هدفی را دنبال می‌کند؟

لازم به ذکر است گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد که اگر ایران تا ژوئن 2019 قوانین مرتبط با استانداردهای FATF را اجرایی نکند این گروه ارزیابی نظارتی خود از شعبات و نهادهای وابسته به موسسات مالی ایران را لازم‌الاجرا خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала