استفاده آمریکا از استراتژی "اسب تروآ" علیه روسیه

© AP Photo / Shakh Aivazovاستفاده آمریکا از استراتژی "اسب تروآ" علیه روسیه
استفاده آمریکا از استراتژی اسب تروآ علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون در حال طرح ریزی استراتژی جدید اجرای عملیات جنگی علیه روسیه و چین است که ویژگی اصلی آن "تهاجم پنهانی" به اعماق خاک دشمن است.

سیاست تسلیحاتی روسیه در قبال آمریکا - اسپوتنیک ایران
سیاست تسلیحاتی روسیه در قبال آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازTelepolis ، ژنرال دیوید گلدفاین، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا این مطلب را در سخنرانی خود در موسسه مطالعاتی بروکلین در واشنگتن اعلام کرد.
به گفته وی، کار تدوین استراتژی نوین در پاسخ به تهدیدات روسیه و چین آغاز شده و روند تدوین این استراتژی با مخارج تقریباً 135 میلیارد دلار حدود یک سال طول خواهد کشید.
ژنرال گولدفاین گفت همه رده های نیروهای مسلح آمریکا در استراتژی نوین مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما جنگنده اف 35 به عنوان ستاد هماهنگی برای تهاجم نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.
ژنرال امریکایی همچنین اعلام کرد ایده استراتژی جدید عبارت از آن است که به نقاط ضعف دشمن ضربه وارد شده و از درگیری در نقاط قوت وی دوری شود.
گلدفاین خاطرنشان کرد استراتژی نوین که به منزله یک تحول بنیادی هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ فنی است، "برتری های غیر متقارنی" را در مقابل دشمن برای نیروهای مسلح آمریکا تامین خواهد نمود.
نشریه Telepolis می نویسد استراتژِ نوین آمریکا شبیه "تاکتیک اسب تروآ" است اما با در نظر داشتن وجود انواع نوین تسلیحات در روسیه و چین معلوم نیست که چگونه اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала