ظریف وعده داد تا ترامپ را غافلگیر کند

© AP Photo / Brendan Smialowskiظریف وعده داد تا ترامپ را غافلگیر کند
ظریف وعده داد تا ترامپ را غافلگیر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف ترامپ را تهدید به عمل متقابل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با روزنامه سوئیسی بازلرتسایتونگ گفت: ترامپ از غافلگیری خوشش می‌آید و به همین دلیل ما هم با وی همینطور رفتار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه ایران تا چه زمانی در توافق هسته‌ای باقی خواهد ماند هم گفت: این به خواست مردم بستگی دارد. اقلیت بسیار قدرتمندی در کشور ما مخالف برجام بودند ولی اگر مردم بیشتر خشمگین شوند این گروه ممکن است به زودی به اکثریت تبدیل شوند. یک نظر سنجی نشان می‌دهد که همچنان 51 درصد مردم از باقیماندن در برجام حمایت می کنند. اما ما نمی توانیم در جهت خلاف خواست مردم عمل کنیم.

ظریف در ادامه افزود: اگر همگی مشتریان (نفت) ایران تصمیم بگیرند که در برابر تهدیدهای آمریکا سر فرود آورند در این صورت ایران هم ابزار دیگری خواهد داشت. من در این مورد چیزی نمی گویم. ترامپ از غافلگیری خوشش می‌آید و به همین دلیل ما هم با وی همینطور رفتار خواهیم کرد. هم‌اکنون تمامی بازار ما خارج از اروپاست و اروپا در حال حاضر از ما نفت نمی‌خرد و با احتیاط به تحریم‌ها توجه دارد.

در این گفتگو همچنین به درگیری‌هایی میان نیروهای اسرائیل و ایران اشاره شد و وزیر امور خارجه ایران با رد نکردن امکان تقابل نظامی با اسرائیل هم بیان کرد: ما از نیروهای خود حفاظت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала