ثبت بیشترین آمار طلاق در ایران +ویدئو،عکس

CC0 / Pixabay / ثبت بیشترین آمار طلاق در ایران +ویدئو،عکس
ثبت بیشترین آمار طلاق در ایران +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در “ایران” آمار رو به افزایش طلاق چیزی در حدود یک سوم آمار ازدواج می باشد

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به این که دلایل اصلی طلاق در جوامع مختلف کمی متفاوت بوده، نارضایتی جنسی و خیانت، اعتیاد، بیکاری و عدم سازش زوجین و در بسیاری از موارد ازدواج های اجباری و ازدواج در سن پایین عوامل اصلی طلاق در جامعه ایرانی می باشند.

انتشار آمار طلاق توسط رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با موجی از واکنش ها همراه شد. "علی مضفری" با بیان این که در سال ۹۶ در "ایران" ساعتی ۲۱ واقعه طلاق و ۷۰ واقعه ازدواج به ثبت رسید، گفت: در کل نزدیک به یک سوم ازدواج های "ایران" در سال ۹۶ منجر به طلاق شد.

کاربران بسیاری این آمار را فاجعه بار خواندند و دلایل متفاوتی همچون عدم آموزش صحیح روابط زناشویی که منجر به خیانت می شود، شرایط اقتصادی و معیشتی که دلیل زندگی دشوار می شود، ازدواج اجباری و ازدواج در سن پایین که غالبا دلیل عدم خرسندی و نارضایتی در زنان می شود، را در این امر دخیل می دانند.

برخی از کاربران نیز تشویق مردم از سوی جامعه را برای ازدواج در سن پایین و نگاه اشتباه به سن ازدواج را دلیلی دیگر و تاثیرگذار در آمار طلاق عنوان می کنند و معتقدند بایستی با نگاهی دقیق تر به دلایل طلاق در حل این معضل اجتماعی راهکارهایی کارآمد از سوی کارشناسان ارائه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала