پوتین: اهمیت سیستم موشکی آوانگارد روسیه همانند پرتاب نخستین ماهواره است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: اهمیت سیستم موشکی آوانگارد روسیه همانند پرتاب نخستین ماهواره است
پوتین: اهمیت سیستم موشکی آوانگارد روسیه همانند پرتاب نخستین ماهواره  است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم موشکی آوانگارد روسیه، از نقطه نظر اهمیت همانند پرتاب نخستین ماهواره مصنوعی است.

 

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در پیام سالیانه خود به مجلس فدرال در خصوص مجموعه سیستم موشکی پیشرفته وانگارد روسیه، این پدیده را همانند راه اندازی نخستین ماهواره مصنوعی در زمین دانست. 
ویدیو پرتاب موشک آوانگارد+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
ویدیو پرتاب موشک آوانگارد+ ویدیو
به گفته رییس جمهور، ساخت سیستم موشکی منطبق با راه اندازی اولین ماهواره مصنوعی زمین است.
پوتین در پیام خود به مجمع فدرال گفت: "من می توانم بگویم که ایجاد یک برنامه ریزی استراتژیک جهت ساخت سیستم آوانگارد با اهمیت آن در راه اندازی اولین ماهواره مصنوعی زمین یکی است"
به گفته رییس جمهور روسیه، این سیستم ارزش چنین مقایسه ای را از نظر افزایش توانایی و امنیت کشور و تقویت پتانسیل علمی روسیه دارد.
پیش از این در خبر ها آمده بود که، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه سال گذشته خود به پارلمان روسیه در اول مارس 2018 خبر از ایجاد سیستم موشکی "آوانگارد" روسیه با قابلیت پرواز در لایه های متراکم جو با سرعت بیش از 20 برابر سرعت صوت را داد.
ولادیمیر پوتین گفت روسیه موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سامانه های دفاع ضدموشکی در برابر آنها بیهوده است.
آوانگارد، جدیدترین سلاح هایپرسونیک روسیه که می تواند به آسانی از سپر موشکی آمریکا عبور کند، تا سال 2020 فعال شده و به حالت آماده باش نظامی در خواهد آمد.انتظار می‌رود که سامانه آوانگارد در سال 2019 به خدمت گرفته شود. آوانگارد یک سیستم موشکی استراتژیک همراه با موشک بالستیک بین قاره ای است که قادر است فاصله های قابل توجهی را در لایه های متراکم جو و با سرعت فوق العاده بالا طی کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала