آزاد سازی نرخ بلیط‌ پرواز ایرلاین‌ها در ایران

© Flickr / PressReleaseFinderآزاد سازی نرخ بلیط‌ پرواز ایرلاین‌ها در ایران
آزاد سازی نرخ بلیط‌ پرواز ایرلاین‌ها در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آستانه نوروز 98 ایرلاین‌ها با وجود ممنوعیت همچنان بلیط به‌صورت چارتری غیرقابل کنسلی ارائه می‌نمایند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، به رغم ادعای قبلی سازمان هواپیمایی ایران مبنی بر ممنوعیت ارائه بلیط پروازها به صورت چارتری، همچنان این بلیط‌ها بصورت چارتری غیرقابل کنسلی ارائه می‌شوند.

تلاش شرکت های هواپیمایی ایران برای کاهش بهای بلیط - اسپوتنیک ایران
تلاش شرکت های هواپیمایی ایران برای کاهش بهای بلیط

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی ایران با اشاره به آزاد سازی نرخ بلیط‌ پروازها بر اساس عرضه و تقاضا، علت عدم افزایش قیمت‌ها در نوروز را اینگونه تشریح نمود: قبلاً سازمان هواپیمایی بلیط قیمت‌ها را به‌صورت تکلیفی اعلام می‌کرد و بعد از آزادسازی، محاسبات افسارگسیخته نیست و مطابق توافق ایرلاین‌ها برای زمانی که ممکن است قیمت بلیط را واسطه‌ها افزایش دهند، نرخ‌ها در حال تعریف‌شده متوقف می‌شود.
جعفرزاده در خصوص بلیط‌های چارتری گفت: 11 دی‌ماه 97 دستورالعملی سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌ها ابلاغ کرد مبنی بر این‌که به‌جز چند مسیر قشم، کیش و مناطق نفت‌خیز بلیط‌ها باید به‌صورت چارتری فروخته شود. در این صورت هم پروازهای چارتری باید در قالب بسته سفر فروخته شود.
وی همچنین در ادامه در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد ایرلاین‌‌ها اظهار داشت: نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها به دو صورت می‌گیرد؛ یکی توسط دفتر بازرسی سازمان هواپیمایی انجام می‌شود و دیگری نیز گزارش‌های مردمی است که از طریق سایت سازمان هواپیمایی داده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала